بینه‌ر

روزنامه شرق فراخوان داد

به گزارش بینەر، روزنامه شرق در نظر دارد جهت اهتمام بخشیدن به هنر و ادبیات کردی کە در سال‌های اخیر توانسته نظر طیف وسیعی از علاقمندان فارسی‌زبان را به خود جلب کند، ویژه‌نامه‌ای زیر نظر «فریا یونسی» سردبیر روزنامه شرق در استان کردستان جمع‌آوری کرده و در صفحات نامحدود و با چاپی نفیس و کاملا رنگی در تیراژ بالا، به صورت ضمیمه روزنامه شرق، آن را به چاپ رسانده و همراه روزنامه در سراسر کشور منتشر کند.

لذا از تمامی کارشناسان حوزه هنر و ادبیات کردی، دعوت می‌شود تا تاریخ دهم مرداد ماه (١٣٩٦/٥/١٠)، آثار خود را اعم از تألیف، ترجمه و تحلیل هنر و ادبیات کردی، به ایمیل سرپرست و سردبیر روزنامه شرق (ویژه کردستان) ارسال کنند. 

لازم به ذکر است که هیچ‌گونه محدودیت استانی در ارسال آثار نبوده و ضمیمه ادبیات کردی ویژه تمام کردزبانان خواهد بود و در سطح ملی چاپ و منتشر خواهد شد.

زمینه‌های شرکت در ضمیمه:

  1. ترجمه آثار داستانی و شعری کردی در اندازه کلمات محدود (٧٠٠ تا ٢٥٠٠ کلمه) و مختص درج در روزنامه
  2. تحلیل و تأویل ادبیات مدرن کردی و  تحلیل آثار بزرگ هنری در زمینه سینما، عکاسی، تئاتر، مجسمه‌سازی، نقاشی و موسیقی کردی به زبان فارسی   
  3. مصاحبه ترجمه شده به زبان فارسی، با هنرمندان (فیلمسازان، نقاشان، عکاسان و مجسمه‌سازان حرفه‌ای کرد)، نویسندگان، شاعران و منتقدین بزرگ ادبیات کردی 
  4. بیوگرافی نویسندگان، هنرمندان و شاعران بزرگ کرد به زبان فارسی

نویسندگان و شاعران گرامی می‌توانند آثار خود را به ایمیل روزنامه شرق (ویژه کردستان) ارسال کنند:
sharq.kurdistan@gmail.com

ارتباط با سردبیر:
@fryayounesi

خروج از نسخه موبایل