رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٨(°C)
    وزش باد ۴(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
  • کد خبر : 5865
  • مشاهده : 305 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : «دریا موج موج میلرزد» در مرحله صداگذاری
فیلم‌کوتاه سوررئالیستی کارگردان بوکانی وارد مرحله پساتولید شد؛

«دریا موج موج میلرزد» در مرحله صداگذاری

فیلم کوتاه «دریا موج موج میلرزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر غلامی وارد مرحله پساتولید شد.

به گزارش بینەر، فیلم کوتاه «دریا موج موج میلرزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر غلامی وارد مرحله پساتولید شد.

کارگردان این فیلم کوتاه در گفتگو با بینەر گفت: فیلم کوتاه «دریا موج موج میلرزد» به تازگی وارد مرحله صداگذاری و اتانولاژ شده است.

«دریا موج موج میلرزد» روایتی سورئال است از پیرمردی که در کلبه شناور بروی سطح آب در دریا زندگی می‌کند و برای مردگان میدان جنگ تابوت درست می‌کند.

فیلم‌نامه این فیلم کوتاه پیش از این جایزه بهترین فیلم‌نامه را در جشنواره منطقه سینمای جوان کومش دریافت کرده است.

شایان ذکر است این فیلم کوتاه دومین ساخته امیر غلامی بعد از فیلم کوتاه «ساختمان شماره ۱۳» می‌باشد.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: امیر غلامی (نویسنده و کارگردان)، محمد رئوف محمدی (بازیگر)، وحید بیوته (تصویربردار)، رضا جعفرزاده (تدوین)، محسن جعفری (جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ)، عدنان جوانمردی (صدابردار)، هژیر اسعدی و اشکان ملکی و محسن محمدی (دستیاران کارگردان)، فرشاد غفاری و سارو حیدری (دستیار تصویربردار)، محسن محمدی (مدیر صحنه)، آزاده جماعتی و پویا قمری (مدیر تولید)، امیر غلامی (طراح صحنه و لباس)، فواد مردوخیان (مدیر تدارکات) و امیر غلامی و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج (تهیه کننده).

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php