بینه‌ر

فراخوان نهمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره در کردستان اعلام شد

به گزارش بینه‌ر، و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، بهزاد کرم اللهی مسئول واحد آفرینش های ادبی  حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این فراخوان گفت : حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی ، نهمین  جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره را فروردین ماه ۱۳۹۷ در رده سنی زیر ۳۰ سال در سنندج برگزار می نماید .
وی با اشاره به هشت دوره گذشته جشنواره گفت :شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان،  تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزشهای اسلامی معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب ،ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد  استادسید محمود گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات این سرزمین بخشی از اهداف مد نظر این جشنواره می باشد .
کرم اللهی افزود : این جشنواره در دو بخش  داستان (کردی و فارسی) و شعر ( کردی و فارسی ) برگزار می گردد که دربخش شعر و داستان با زبان کردی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی اردیبهشت ۸۸ به کردستان و اعلام اینکه زبان کردی سرمایه ملی است، تمامی شاعران و داستان نویسان کرد زبان از سراسر ایران می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند .
وی موضوع جشنواره را  در دو بخش آزاد و ویژه عنوان نمود که در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به :خانواده ، دفاع مقدس ، ایثار و شهادت ، وحدت اسلامی ، سبک زندگی اسلامی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد .
وی در خصوص شرایط جشنواره تصریح نمود :
–  هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر و داستان حداکثر ۳ اثر را ارائه کند.
–  هر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم ۱۴ و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود.
–  برای تسهیل در امر داوری، شاعران و نویسندگان که چندین اثر دارند باید هر اثر خود را در صفحات جدا از هم چاپ و در ۳ نسخه ارسال کنند.
–  صفحات متون باید بدون ذکر نام و مشخصات صاحب اثر ارسال شود.
وی با اشاره به اینکه حضور راه یافتگان بخش نهایی در مراسم اختتامیه و شرکت در کارگاه ها ضروری بوده وعدم حضور صاحبان آثار  به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد در خصوص مقررات عمومی جشنواره نیز گفت :
–  حداکثر سن شرکت کنندگان تا زمان برگزاری جشنواره ۳۰ سال تمام تعیین شده است.
–  دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ خواهد کرد.
–  هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند.
–  پس از پایان جشنواره آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نمی‌شود.
–  دبیرخانه جشنواره از دریافت آثار ارسال شده بعد از موعد مقرر معذور است.
مسئول واحد افرینش های ادبی حوزه هنری کردستان  در خصوص تقویم برگزاری جشنواره افزود : مهلت ارسال آثار تا پایان روز پنج شنبه  17 اسفند ماه ۹۶  و انشاء ا… پس از بررسی آثار توسط هیئت بازبین راه یافتگان بخش نهایی جشنواره  15 فروردین ۹۷ معرفی می گردند تا جهت حضور در بخش نهایی و رقابتی جشنواره که طی دو روز چهارشنبه ۲۲ و پنج شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۷ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد حضور به هم رسانند .
وی در خصوص نحوه داوری گفت : در این دوره از جشنواره بخشی ازامتیاز  توسط داوران در زمان برگزاری و خوانش آثار توسط شرکت کنندگان لحاظ می گردد و به همین دلیل حضور شرکت کنندگان بخش نهایی در دور روز برگزاری جشنواره الزامی است  
کرم اللهی در خصوص جوایز جشنواره نیز گفت : در این دوره علاوه بر اختصاص جوایز ویژه به نفرات برگزیده،  آثار برتر جشنواره در دو بخش شعر وداستان توسط حوزه هنری استان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی در پایان با اعلام آدرس دبیرخانه به نشانی سنندج – خیابان فلسطین (ژاندارمری)- روبروی فرمانداری شهرستان سنندج – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان . کدپستی ۶۶۱۶۶۵۳۳۴۸ افزود : علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۳۳۲۴۳۶۲۴،۳۳۲۲۷۱۲۵ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند ویا به آدرس   www.Artsanandaj.irمراجعه نمایند.

خروج از نسخه موبایل