رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٠(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر : 3194
  • مشاهده : 259 بازدید
  • س.ت » سینما
  • چاپ خبر : قفل های سینما در دولت یازدهم باز شد
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

قفل های سینما در دولت یازدهم باز شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: ما در اوایل سال ۹۵ اعلام کردیم که می توانیم امسال را با عنوان سال سینما و سال رونق سینمای استان کردستان نام گذاری کنیم و برای تحقق این مهم اقداماتی را شروع کردیم و نتایج آن را نیز به دست آوردیم البته برخی هم مانده و در دست اقدام است.

به گزارش بینەر و به نقل از کردپرس، حجت الاسلام «رحیم جعفری» پیرامون هفته فیلم کردی سنه دژ اظهار کرد: ما هم به عنوان متولی بخش فرهنگ در استان بسیار خرسندیم از برگزاری هفته فیلم کردی سنه دژ در شهر سنندج و این رویدادی بزرگ در عرصه فیلم در استان کردستان می باشد.

وی اضافه کرد: ما تاکنون در حوزه آموزش و تولید فیلم در استان تاکید زیادی داشته ایم و خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه ها در استان انجام شده است و در چند سال گذشته تاکنون شاید ما در عرصه جشنواره تولید و عرضه فیلم رویداد خاصی را در استان نداشته باشیم اما الان شاهد برگزاری آن در استان هستیم.
حجت الاسلام جعفری  تصریح کرد: ما در اوایل سال ۹۵ اعلام کردیم که می توانیم امسال را با عنوان سال سینما و سال رونق سینمای استان کردستان نام گذاری کنیم و برای تحقق این مهم اقداماتی را شروع کردیم و نتایج آن را نیز به دست آوردیم البته برخی هم مانده و در دست اقدام است.
این مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: یکی از اقدامات ما رئیس سازمان سینمای جوان کشور را نسبت به حوزه سینما در کردستان حساس کردیم  و ایشان هم نسبت به حساسیت حوزه فیلم استان آگاهی داشتند و اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان را برای  چابک سازی و فعال کردن  سینما جوان استان در نظر گرفتند و این اعتبارات تخصیص داده شده است. و این اتفاق تاکنون برای حوزه سینما در استان اتفاق نیافتاده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام جعفری افزود: جشنواره فیلم کردی یکی از مباحثی بود که سالهای سال است در استان مطرح شده بود اما اجرایی نشده بود
وی تصریح کرد: با توجه به این که کردستان به عنوان گرانیگاه کردها در دنیا محسوب می شود که با توجه ظرفیت ها و توانایی های کردستان در حوزه فیلم و سینما؛ باید یک جشنواره فیلم کردی در استان داشته باشیم و خوشبختانه دکتر ایوبی رئیس انجمن سینمای جوان کشور وعده پرداخت هزینه های برگزاری این جشنواره را داه اند و بخش خصوصی و بانک صادرات نیز هزینه های دیگر آن تقبل کرده اند که این رویداد در نوع خود کم نظیر است.
حجت الاسلام رحیم جعفری با اشاره بازگشایی قفل سینماها در دولت یازدهم عنوان کرد: در دولت های نهم و دهم حوزه سینما دچار رکود و به قولی قفل بر در آن زده شده بود که خوشبختانه با تلاش های انجام شده توسط انجمن سینمای جوان کشور در دو سال گذشته شاهد بازگشایی قفل سینماهای کشور بودیم.
وی همچنین تصریح کرد: با ایجاد اعتماد سازی میان فعالان حوزه فیلم و سینما در کشور و همچنین بالا بردن کیفیت آثار سینمایی؛ سبب شد که قفلی که بر در سینماها زده شده بود برداشته شود که بر اساس آمار فروش ۶ماه سال ۹۵ مبلغی بالغ بر یکصد میلیارد تومان است که برابر با کل فروش سال ۹۴می باشد که اصلا قابل مقایسه با سالهای ۹۳و ۹۲ نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php