رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.٣٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.٣٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
تیر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« خرداد    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
  • شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر : 6636
  • مشاهده : 180 بازدید
  • تئاتر » تیتر 4 » س.ت
  • چاپ خبر : برگزیدگان چهارمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره معرفی شدند

اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره برگزار شد.

به گزارش بینەر ، چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره به کار خود پایان داد و برگزیدگان خود را شناخت. 
آرای هیات داوران چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز منطقه ای دیواندره به شرح زیر است 
بخش پوستر و بروشور
کاندیداهای این بخش:
۱٫  سجاد ذوالفقاری (مرق باغ هپروت از ایلام)
۲٫  شعیب مکتبداری ( علی مردان خان از سنندج)
۳٫  پوریا عبدالملکی ( بستنی داغ از دیوان دره)
۴٫  فاتح عیسی زاده ( گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند از پیرانشهر)

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال اهدا می شود به فاتح عیسی زاده برای نمایش گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند از پیرانشهر.

بخش موسیقی
کاندیداهای این بخش:
۱٫  آمانج بلندی، اردوان داوودی،  نیما زندی (شب بخیر آقای سرباز از سنندج)
۲٫  احمد جعفری (مرق باغ هپروت از ایلام)
۳٫  فرید عظیمی، امید صوفی، افراز صلاحی (علی مردان خان از سنندج)
۴٫  ادیب سلیمانی (گودو میآید از دیواندره)

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال اهدا میشود به احمد جعفری برای موسیقی نمایش مرق باغ هپروت از ایلام


بخش طراحی لباس
کاندیداهای این بخش:
۱٫  سعید حسن پور (مامان شاه از ملایر)
۲٫  بهار لطافتیان (علی مردان خان از سنندج)
۳٫  پگاه معصومی (موش کجا گربه کجا از همدان)
۴٫  امین علی طایفی نصرآبادی (گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند از پیرانشهر)
۵٫  محمد اسمعیل بیگی و سعیده عبدالهی (مرق باغ هپروت از ایلام)

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال اهدا میشود به بهار لطافتیان برای نمایش علی مردان خان از سنندج

بخش دکور و صحنه آرایی
کاندیداهای این بخش:
۱٫  فرزاد لباسی (موش کجا گربه کجا از همدان)
۲٫  محمد اسمعیل بیگی (مرق باغ هپروت از ایلام)
۳٫  بهار لطافتیان (علی مردان خان از سنندج)
۴٫  امیر شهبازیان (بستنی داغ از دیوان دره)

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال اهدا میگردد به محمد اسمعیل بیگی برای نمایش مرق باغ هپروت از ایلام

بخش بازیگری  مرد
کاندیداهای این بخش:
۱٫  آزاد مرادی (شب بخیر آقای سرباز از سنندج)
۲٫  فردین قادری (علی مردان خان از سنندج)
۳٫  نیما ایمان زاده (علی مردان خان از سنندج)
۴٫  سینا محمدی (علی مردان خان از سنندج)
۵٫  سید مهرداد کاووسی حسینی (موش کجا گربه کجا از همدان)
۶٫  میلاد زنگنه (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)
۷٫  محمد شاه حسینی (مرق باغ هپروت از ایلام)
۸٫  اسماعیل محمودی (گودو میآید از دیوان دره)

– لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون ریال به طور مشترک اهدا میگردد به فردین قادری (علی مردان خان از سنندج) محمد شاه حسینی (مرق باغ هپروت از ایلام) اسماعیل محمودی (گودو میآید از دیواندره) میلاد زنگنه (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)

– تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال اهدا میشود به نیما ایمان زاده (علی مردان خان از سنندج)


بخش بازیگری زن
کاندیداهای این بخش:
۱٫  نرگس بهمنی (بستنی داغ از دیوان دره)
۲٫  حسنا قبادی (مرغ باغ هپروت از ایلام)
۳٫  پریسا قلی پور (علی مردان خان از سنندج)
۴٫  شادی محمدی (علی مردان خان از سنندج)
۵٫  پگاه معصومی (موش کجا گربه کجا)
۶٫  مرجان آقا نوری (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)
۷٫  فاطمه محمدیان شمالی (مرق باغ هپروت از ایلام)

– لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به طور مشترک اهدا میگردد به مرجان آقا نوری (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان) و فاطمه محمدیان شمالی (مرق باغ هپروت از ایلام)
– تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به طور مشترک اهدا میشود به پگاه معصومی (موش کجا گربه کجا) و پریسا قلی پور (علی مردان خان از سنندج)


بخش نمایشنامه نویسی
کاندیداهای این بخش:
۱٫  ناصح کامگاری (مرق باغ هپروت از ایلام)
۲٫  عبید رستمی (علی مردان خان از سنندج)
۳٫  سجاد طهماسبی (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)

– لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون و پانصد هزار ریال اهدا می شود به سجاد طهماسبی (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)
– تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال اهدا میشود به ناصح کامگاری (مرق باغ هپروت از ایلام)


بخش کارگردانی
کاندیداهای این بخش:
۱٫  نرگس بهمنی (بستنی داغ از دیوان دره)
۲٫  سید فریدون احمدی (شب بخیر آقای سرباز از سنندج)
۳٫  عبید رستمی (علی مردان خان از سنندج)
۴٫  میلاد زنگنه (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان)
۵٫  فاطمه محمدیان شمالی و محمد اسمعیل بیگی (مرق باغ هپروت از ایلام)

– لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می شود به نرگس بهمنی برای کارگردانی نمایش بستنی داغ از دیواندره
– لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون و پانصد هزار ریال اهدا می شود به فاطمه محمدیان شمالی و محمد اسمعیل بیگی برای کارگردانی نمایش (مرق باغ هپروت از ایلام)
– تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال بصورت مشترک اهدا میشود به میلاد زنگنه برای کارگردانی نمایش (فردهای منحصر به فرد از تویسرکان) و عبید رستمی برای کارگردانی نمایش (علی مردان خان از سنندج)

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php