بینه‌ر

«طبل» كارگردان بانەای خوب صدا داد

به گزارش بینەر، ٣٠ نفر از سينماگران، نويسندگان، منتقدان و روزنامه نگاران، ليستی از ١٠ فيلم برتر سال ٢٠١٦ را منتشر كرده اند كه فيلمی از كيوان كريمی در اين ليست می باشد.
میشل فرودون، جوليانو ووچيلينی، جونا نازارو، رافائل ميل، فدريكو روسين، جان كارلو مارچينی، مارک جوستی، جوانا برانكا، كريستيانا پيچينو، جوليانا موشو، ژوزف سيدا، ماتسينو مونتيناری، آلبرتو مومو و توماس مارتينلی تعدادی از اعضای انجمن انتخاب ١٠ فيلم برتر سال ٢٠١٦ هستند.
اين فيلم كه محصول مشترک ايران و فرانسه است، روایتی سیاه و سفید از زندگی یک وکیل در شهر تهران است که با دریافت بسته‌ای زندگی‌اش دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود. کیوان کریمی فیلم‌نامه این اثر را با اقتباس از داستانی به همین نام از علیمراد فدایی‌نیا نوشته است.
فیلم سینمایی «طبل» نخستین ساخته بلند کیوان کریمی در نخستین نمایش بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، تابستان ۲۰۱۶ در بخش رقابتی «هفته منتقدین» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» در ایتالیا به نمایش درآمد.
کیوان کریمی کارگردان بانەای زاده ۳۰ شهریور۱۳۶۴ و برادر طه كریمی فيلمساز كرد است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ علوم ارتباطات اجتماعی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

خروج از نسخه موبایل