بینه‌ر

جایزه بهترین فیلم جشنواره جایپور هند به «کچ» رسيد

به گزارش بینەر، هیأت داوران جشنواره، جایزه بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل را به فیلم‌کوتاه «کچ» از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، اهدا کردند.
جشنواره جایپور، در سال ٢٠٠٩ با  هدف ایجاد راه‌های پیشرفت برای فیلم‌سازان جدید و تبادل دانش، اطلاعات، ایده‌ها و فرهنگ بین هند و کشورهای دیگر درزمینه اخلاق اجتماعی و فرهنگی افتتاح شد.
در این دوره از جشنواره، ٥٠ فیلم در بخش داستانی کوتاه، ١٤ فیلم در بخش مستند کوتاه و ٥٦ فیلم در بخش انیمیشن کوتاه به رقابت پرداختند. نهمین دوره این جشنواره از ١٨ تا ٢٢ دی ماه امسال در سینما گولچای جایپور هند برگزار شد.
اين فیلم کوتاه ١٤ دقیقه ای در فضایی كه شاید بتوان آن را به فضای فعلی عراق و سوریه تشبیه کرد و ارتباط با جنگ و موضوعاتی از این دست دارد، به تصویر کشیده شده است.
کچ به معنی دختر است و این فیلم داستان یک پرستار را در منطقه‌ای جنگی به تصویر می‌کشد که برای نجات یک بچه از جان خود می‌گذرد. این فیلم می‌خواهد به کشف و شهود ارزش‌های انسانی در دل جغرافیای بی‌رحم و عبوس و وحشیانه جنگ بپردازد و نشان دهد هنوز انسان‌هایی وجود دارند که جان خود را به خاطر دیگران به خطر می‌اندازند و از دست می‌دهند.
پریا وزیری، فاطمه گلوسالاری و محمدرضا صالحی از بازيگران اين فيلم هستند. هاشم مرادی و امیر نجفی‌راد به ترتيب به عنوان تصويربردار و تدوینگر در اين فیلم كوتاه حضور دارند.

خروج از نسخه موبایل