بینه‌ر

اختتامیه اولین هفته فیلم کردی «سنه دژ»

به گزارش بینەر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، در اولین هفته فیلم کردی که از ١٤ تا ١٧ دی ماه در سینما بهمن سنندج برگزار شد، از ٥٢ اثر ارسالی، ٢٩ اثر از فیلم سازان اقلیم کردستان عراق و استان کردستان به نمایش درآمد.

دبیرهفته فیلم کردی با اشاره به اینکه زبان هنر و سینما بیشترین اثرگذاری را در جامعه دارد، گفت: همکاری هنرمندان دو کشور گامی در جهت تداوم این رویداد ارزنده هنری است.

ستار چمنی گل با اشاره به استقبال پرشور مردم از اولین هفته فیلم کردی «سنه دژ»، افزود: بیش از ١٨٠ نفر در هر سانس پای نمایش این فیلمها نشستند.

معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق هم در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ و تاریخ اقلیم عراق با ایرانیان اشتراکات زیادی دارد، اظهار امیدواری کرد، با افزایش تعامل میان دو کشور، مراودات فرهنگی و هنری بین هنرمندان و فیلم سازان هم بیشتر شود.

خلیل عبدالله از مردم کردستان برای استقبال پرشور از هفته فیلم کردی قدردانی کرد و افزود: این گامی مهم برای تولید بیشتر فیلمهای کردی در دو کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم، ایجاد فضای فرهنگی و واگذاری رویدادهای فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر را از راهبردهای اصلی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

رحیم جعفری افزود: نگاه منطقی و واقع گرایانه دولت و نیز توجه به محتوای فیلمها توسط فیلم سازان در ٢ سال اخیر موجب ارتقای این حوزه شده است.

وی با اشاره به فروش ١٠٠ میلیارد تومانی در سینمای کردستان افزود: این نشان دهنده توجه ویژه و علاقمندی مردم این استان فرهنگی به سینماست.

اولین هفته فیلم کردی «سنه دژ»، مقدمه میزبانی کردستان برای جشنواره فیلم کردی است که مرداد سال آینده برگزار می شود.

 

خروج از نسخه موبایل