بینه‌ر

همه شهر را گالری می کنیم

از شیوه و کار جدیدی که در گالریتان انجام می دهید، بگویید؟
نوع شیوه و کار ما بر مبنای آموزش است. ما از تجارب اساتید صاحب نام کشور به وسیله برگزاری کارگاه ها در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های هنری استفاده می کنیم. یعنی از آنها دعوت می‌کنیم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی چند روزه به هنرجویان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی کمک کنند. از سوی دیگر پخش فیلم های آموزشی را در دستور کار داریم. این روزها هم در حال ثبت نام برای کارگاه سینمایی «آلترناتیو» در سال جدید هستیم.
در حقیقت ما با هزینه های شخصی بار ناکارآمدی برخی از ارگان‌های اداری  را بر دوش می کشیم که در یک رخوت، دیوار بلندی به دور خود کشیده اند. در حقیقت ما گستره کارهایمان را بیشتر کرده ایم.
به ادامه حیات گالری «فیل» امیدوار هستید؟
به طور قطع خیر.اقتصاد هنر و اداره گالری به وسیله بخش خصوصی کار بسیار مشکلی است. ما در این ۲ ماه یک مهمانی فروش آثار هنری‌ برگزار کردیم و به سختی ۲۵ میلیون تومان از آثار هنری را به فروش رساندیم. در استان آذربایجان غربی و در کل کشور این کار هنری جا نیفتاده است و ما به نوعی خط شکن های این جنگ برای ادامه حیات هستیم. ‌سعی داریم گالری داری را به سمت مردمی شدن پیش ببریم.
ما سعی داریم همه شهر را گالری کنیم. ساخت یک لوکیشن به نام گالری مانند مغازه داری است، پس قصد داریم فروش آثار را به کافه‌ها، لابی هتل ها و دیگر مکان های عمومی ببریم تا فرهنگ خرید آثار هنری به زندگی مردم وارد شود. سعی کردیم آگاهانه قدم برداریم و به سرنوشت نگارخانه ها و گالری های دیگر استان که تعطیل شدند دچار نشویم. متاسفانه این طور فعالیت های هنری که ادارات و متولیان فرهنگی انجام می دهند به نوعی رفع تکلیف است و بازخورد کاملا مثبتی ندارد.

منبع: همشهری

خروج از نسخه موبایل