بینه‌ر

فیلم کوتاه قالیچه در شاهین دژ تولید شد

به گزارش بینەر پیمان ایازی  تهیه کننده و کارگردان درباره ی موضوع فیلم  اظهار کرد: حمایت از قالیبافان و صنعت فرش دستباف به عنوان یک کالای ۱۰۰ درصد ایرانی یکی از موارد لازم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» است.وی با بیان اینکه قالیبافی تنها هنری است که هرگز از مد نمی افتد تاکید کرد: در فیلم داستانی قالیچه به داستان زندگی زنی که به هنر قالیبافی احاطه دارد می پردازد.

ایازی به خلاصه فیلم اشاره کرد و گفت: دار قالی که سالهاست در گوشه انبار خانه روستایی،دست نخورده و خاک خورده است با همت و دستان هنرمند پیرزن( مادر شهید) برپا میشود و پیرزن( بی بی)نقش عشق را با تار و پود وجودش بروی قالیچه،هنرمندانه خلق میکند. این قالیچه که قرار است به حرم حضرت امام رضا( ع) هدیه شود.مادر شهید نقشی بر قالی می بافد که نشانگر رنج سالهای انتظار خود برای دیدن فرزند شهیدش است  و چنان با عشق این قالی را می بافد و گویی این قالی فرزند خود است.

کارگردان فیلم قالیچه خاطر نشان کرد: در این فیلم سعی کردیم به کالای ایرانی و اهمیت آن در جامعه اشاره کنیم و در عین حال بی قراری های یک مادر شهید برای دیدار فرزندش را به تصویر کشیم.

عوامل فیلم داستانی قالیچه عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان:پیمان ایازی، نویسندگان:داود ماسوله- پیمان ایازی، دستیار و برنامه ریز:کاوه مولودی، بازیگران:سفیه اسماعیلی،نسیم حدادی،اسماعیل کرمی،فرید زیوه ای، مدیر تصویربرداری:فرشید رضایی، دستیار تصویر:مبین نوروزی، طراح صحنه و لباس:لیلا شاهی، مدیر تولید: داود ماسوله .

پیمان ایازی کارگردان پروژه پیش از این در دو فیلم داستانی( چک) و (خوابگاه سیزدهم) ایفای نقش داشته  و نویسندگی و کارگردانی دو فیلم کوتاه داستانی(سرباز) و(پروژه ناتمام) و کارگردانی فیلم مستندی بنام( کتاب) را در پرونده و رزومه حرفه ای خود دارد.

خروج از نسخه موبایل