بینه‌ر

تماشاخانه شانو در آستانه‌ی تعطیلی؟

قطب‌الدین صادقی هنرمند باسابقه تئاتر و مدیر تماشاخانه شانو درباره وضعیت این تماشاخانه خصوصی گفت: صاحب ملک به من اخطار داده که از اول ما مهر ما را بیرون می‌اندازد و برای این کار اظهارنامه داده و به دادگاه نیز شکایت کرده است.

وی یادآور شد: ۶ سال است که تماشاخانه شانو در این مکان است که البته یک سال اول تعمیرات و بازسازی در مکان انجام و پس از آن تماشاخانه راه‌اندازی شد. ۲۲ ماه هم تماشاخانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود. تقریباً ۳ سال است که این تماشاخانه توانسته در مکان استیجاری خود فعالیت کند ولی من تمام ۶ سال گذشته اجاره‌بها را پرداخت کرده‌ام.

صادقی اظهار کرد: مالک اعلام کرده که در صورتیکه مبلغ ودیعه ۷ برابر و مبلغ اجاره‌بها ۳ برابر شود امکان تمدید قرارداد وجود دارد. این در حالی است که اگر من ۳ شیفت مدام و مستمر کار کنم هم جوابگوی این مبالغ نیستم.

این کارگردان مطرح تئاتر ایران تصریح کرد: به زمین و زمان برای کمک متوسل شده‌ام ولی هیچکس کمکی نکرده است. آنقدر زیر فشار مالی هستم که خواب و خوراک ندارم. به همه افراد و نهادهای توانا و دارا رو انداختم و نامه‌نگاری کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. کاملاً به لحاظ روحی به هم ریخته‌ام.

وی در پایان سخنان خود متذکر شد: نمایش «عروسی خون» را با گروه خود آماده اجرا در تماشاخانه شانو کرده‌ام ولی این وضعیت کاملاً ما را به هم ریخته و بلاتکلیف کرده است. همچنین در حال آماده‌سازی نمایش «ترس و نکبت رایش سوم» نیز برای اجرا در این تماشاخانه هستم که آن هم بلاتکلیف شده است

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل