بینه‌ر

کنسرت سنتور نوازی اردوان کامکار در ساری

به گزارش بینه‌ر به نقل از ایرنا، کنسرت سنتور نوازی معاصر توسط اردوان کامکار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری آموزشگاه موسیقی هارمونی ساری در این شهرستان برگزار می شود.

رامین جمالی مدیر آموزشگاه موسیقی هارمونی ساری، زمان و مکان کنسرت فوق را هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن سلمان هراتی این شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: این کنسرت شامل اجرای ردیف های موسیقی ایرانی بصورت تکنوازی و سه نوازی توسط مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار است.
او به برگزاری مستر کلاس (کلاس های پیشرفته) اردوان کامکار در هشتم اردیبهشت در آموزشگاه هارمونی اشاره کرد و گفت: ریتم، متر (میزان بندی)، ملودی، کوک های سنتور، طریقه مضراب گذاری، دینامیک (قدرت صدا)، سونوریته (صدادهی ساز) و غیره توسط این هنرمند آموزش داده می شود. 
اردوان کامکار در سال ۱۳۴۷ در سنندج به دنیا آمد و نواختن سنتور را از چهار سالگی و نزد پدرش، حسن کامکار آغاز کرد. او در جوانی به همراه برادرش هوشنگ کامکار، کنسرتینوی سنتوری تصنیف کرد که در آلبومی به نام 'بر تارک سپیده' همراه با یک کنسرتینوی کمانچه از برادرش، اردشیر به بازار عرضه شد.
اردوان کامکار، در آلبوم شب، سکوت، کویر اثرکیهان کلهر به خوانندگی محمدرضا شجریان نیز به عنوان نوازنده سنتور حضور داشت. موسیقی متن فیلم سنتوری و موسیقی فیلم چشم انداز ایرانی به کارگردانی تورج منصوری نیز از ساخته‌های اوست.

خروج از نسخه موبایل