بینه‌ر

گردهمایی هنرمندان تئاتر کورد در سقز

به گزارش بینەر، چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با حضور ۱۳ گروه تئاتری از شهرهای سقز، سنندج، مریوان، مهاباد، بوکان، پاوه، ارومیه، بیجار و تهران امروز ۱۶ آذرماه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سقز آغاز بکار کرد. در اولین روز اجرای جشنواره که با کمی تأخیر نیز همراه بود، نمایش «ئەوانەگەل» به کارگردانی غلامرضاهمتیان از بیجاربه روی صحنه رفت و به این ترتیب یکی از مهمترین رویدادهای تئاتری کوردستان چهاردهمین دوره ی خود را آغاز کرد.در ساعت ۲۱ امشب نیز نمایش عیشا به کارگردانی حامد اسماعیل وند از ارومیه به روی صحنه خواهد رفت.

  در این دور از جشنواره علاوه بر اجراهای صحنه ای آثار گروههای نمایشی، سه کارگاه مختلف آموزشی برگزار خواهد شد. کارگاه آموزش عکاسی تئاتر توسط بهروز اسراری روز جمعه ، کارگاه آموزش بازیگر توسط پرستو گلستانی روز شنبه و کارگاه تئاتر شورایی توسط علی ظفر قهرمانی نژاد روز یکشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل کتابخانه برگزار می شود.

همچنین برگزاری نمایشگاه عکس، نمایشگاه کتاب ، یادمان هنرمندان فقید سقز و … از دیگر برنامه های جنبی این دوره از جشنواره است.

داوری این دوره از جشنواره را دکتر قطب الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد برعهده دارند که در شامگاه یکشنبه ۱۹ آذرماه برگزیدگان این دوره را معرفی خواهند نمود.

 

خروج از نسخه موبایل