بینه‌ر

خیابان چیروک در بانه

 

به گزارش خبرنگار بینه‌ر به نقل از ایسنا منطقه کردستان، حمیدرضاخوشبخت در کنفرانس خبری یازدهمین دوره جشنواره داستان نویسی بانه ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری، شورا، شهرداری و بازاریان بانه گزارشی کوتاه از روند برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره ارائه داد و اظهار کرد: یک هزار و ۶۸ اثر در این دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی از نامگذاری خیابانی به اسم چیروک توسط شورا و شهرداری در بانه خبر داد و افزود: در مراسم افتتاحیه جشنواره به طور رسمی از تابلوی این مهم رونمایی می شود.

در ادامه این نشست محمد صدیق کریم پور، دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره داستان نویسی بانه، عطا نهایی، علیرضا محمودی ایرانمهر و بهناز علیپور گسکری را داوران بخش فارسی این جشنواره اعلام کرد.

وی همچنین، عطا نهایی، محمد رحیمیان و رحیم‌ عبدالرحیم‌زاده را داوران بخش کردی جشنواره اعلام کرد.

کریم پور در ادامه گفت: در این دوره ۳۰ داستان در بخش فارسی، ۳۰ داستان در بخش کردی و ۷ داستان در بخش کودکان توسط نویسندگان اثرها قرائت خواهند شد. 

دبیراجرایی جشنواره از همکاری فرمانداری، شورا و شهرداری، بازاریان و ارگانهای دولتی تشکر کرد.

فلاحی فرماندار بانه که سمت رئیس ستاد اجرایی جشنواره را به عهده دارد از دایر شدن دبیرخانه دایمی جشنواره در این دوره خبر داد.

وی گفت: در حال رایزنی و پیگیری برگزاری جشنواره تئاتر مرزنشینان و موسیقی نابینایان هستیم و امیدواریم که برگزاری جشنواره های فرهنگی، به تقویت و توسعه فرهنگی و تقویت بازار بانه منجر شود.

فرماندار بانه ابراز امیدواری کرد که در سال آتی از مهمانان خارج از کشور هم در این جشنواره دعوت به عمل آید.

هیوا بلندهمت نماینده شورای شهر بانه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی  از دکتر ابراهیم یونس و نقش او در معرفی بانه یاد کرد  

بلندهمت به فرماندار و مسئولان سطح شهر پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از معتمدین، اعضای شورا و مسئولین ادارات داد تا برای برگزاری جشنواره ها بتوانند منابع مالی و هزینه های برگزاری جشنواره ها را تامین کنند. 

این عضو شورای شهر بانه در ادامه به ارائه گزارشی از کمیته مالی جشنواره پرداخت.

 

لازم به ذکر است؛ یازدهمین جشنواره داستان نویسی بانه روزهای ۲۱ تا ۲۳ آذر در سالن اداره ارشاد برگزار خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل