بینه‌ر

هیأت انتخاب هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» معرفی شد

 به گزارش بینەر به نقل از روابط عمومی جشنواره : مهدی احمدی دبیر علمی هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت با اشاره به پایان یافتن زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت :جشنواره دف نوای رحمت توانسته است در خصوص جریان سازی و توسعه بخشی فراگیری این ساز در سطح کشور بسیار موفق عمل نموده و به عنوان یکی از مهمترین جشنواره های موسیقی در کشور  مطرح گردد.
وی حضور اساتید برجسته موسیقی کشور را در دوره های گذشته این جشنواره به عنوان داور نشانه جایگاه بالای جشنواره دانست و افزود : در این دوره از جشنواره نیز شاهد استقبال بسیار گسترده هنرمندان سراسر کشور از جشنواره بود ه ایم  و از ۲۷ استان کشور اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است .
وی در خصوص داوری جشنواره گفت : همچون دوره های گذشته داوری در دو مرحله برگزار
 می گردد که در مرحله اول با توجه به تعداد بالای آثار و همچنین توجه جدی به موضوع دقت نظر در امر داوری و انتخاب آثار برتر جهت مرحله نهایی از هنرمندان شناخته شده و مطرح دف نوازی و مولودی خوانی  استفاده نموده و ان شاءا…  حداکثر تا ۱۵ مرداد ماه راه یافتگان مرحله نهایی جشنواره جهت رقابت نهایی که از ۳۱ مرداد لغایت ۲ شهریور در سنندج برگزار می گردد معرفی می گردند .
دبیر علمی هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی« دف نوای رحمت »گفت : ،« فرزادعندلیبی » ،
 « مهدی فتحیان » و «شهرام منصوری» به عنوان هیئت انتخاب این دوره از جشنواره معرفی و پس از داوری در مدت زمان مشخص شده نفرات و گروه های برتر راه یافته به بخش نهایی را معرفی
می نمایند .
فرزاد عندلیبی – کارشناس موسیقی و نوازنده چیره دست ساز دف از خانواده هنرمندان نامی عندلیبی متولد ۱۳۴۷ سنندج نوه درویش خلیفه عبدالصمد عندلیبی از چهره های برجسته دف نوازی کردستان می باشند . وی از سه سالگی با نواختن پیانو به دنیای موسیقی ورود و در ۵ سالگی با استعداد خارق العاده ای که داشتند به عضویت در گروه ارکستر موسیقی کودکان سنندج به سرپرستی استاد حسن کامکار پذیرفته می شوند . وی همزمان با فعالیت در زمینه پیانو دف نوازی را نیز شروع و هم اکنون به عنوان یکی از اساتید برجسته این ساز مطرح می باشند . از سال ۷۱ دراجراهای متعدد با اساتید بزرگ موسیقی از جمله استاد شجریان ، افتخاری، سراج ، ایرج بسطامی ، انوشیروان روحانی ، جلال ذوالفنون ، داوود آزاد و بسیاری دیگر از چهره های نامدار موسیقی در نقاط مختلف کشور وجهان اجرای برنامه داشته اند .۴۲ اثر اورجینال سی دی و ۱۲ دی وی دی تصویری از آثار این هنرمند توزیع ودر بازار مو جود می باشد.

مهدی فتحیان متولد ۱۳۵۲، از سال ۶۵ فعالیت هنری خود را در رشته دف آغاز و در کارنامه خود علاوه بر تدریس ساز دف در آموزشگاه های هنری و فرهنگی حضور در چندین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر و حضور در گروه های موسیقی مختلف
و اجراء موسیقی در داخل  و خارج از کشور را به عنوان نوازنده دف در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است .
شهرام منصوری
شهرام منصوری . متولد ۱۳۵۶ که در   دار  و دیار  دف ..سنندج.. چشم به جهان گشود . و از همان اوان کودکی همراه با سایر دف نوازان شهر، دف نواخت و از محضر  استادان و پیشکسوتان عرفان ودف بهره مند گردید . به مانند حلقه های دف که نمادی از شور  دسته جمعیست ،تجاربی بسیاری کسب نمود و ضمن آموزش هنرجویان ده ها کنسرت موسیقی عرفانی را در داخل و خارج از کشور برگزار نموده و دارای سبک ویژه ای نیز می باشند  .

خروج از نسخه موبایل