بینه‌ر

مراسم تودیع و معارفه رئیس انجمن هنرهای نمایشی مهاباد برگزار گردید

به گزارش بینەر به نقل از هاژه، روز سه شنبه ۲ خرداد ماه مراسم تودیع و معارفه رئیس انجمن هنرهای نمایشی مهاباد با حضور محمد کاظمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی، قادر مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه تئاتر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار گردید.
کاظمی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بین هنرمندان مهاباد گفت: استان ما دارای ظرفیت های توانمند ادبیات فولکلوریک و دراماتیک است لذا می طلبد ضمن بها دادن به هنر و توانایی های خودمان، زمینه شکوفایی بیشتر تئاتر استان را بیش از پیش محقق سازیم.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همچنین اظهار کرد: خوشبختانه نوعی نگاه حرفه ای در اداره کل امور هنرهای نمایشی مشهود است و امید داریم این نگاهها در سر و سامان دادن به وضعیت کنونی به خصوص در شهرستان ها و استان ها به طور جدی تاثیرگذار باشد، همه ما نیز به سهم خود وظیفه داریم مشکلات را آسیب شناسی کرده و برای رسیدن به وضعیت مطلوب تر تئاتر در استان تلاش نماییم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در این جلسه از تلاش های این اداره برای دریافت امکانات، پیگیری مشکلات فضای انجام فعالیت هنرمندان و پشتیبانی از آنان جهت اجرا گفت.
مرادی اظهار کرد: متاسفانه مشکلات بخش هنری شهرستان طی سالیان گذشته تلنبار شده و برون رفت از این وضعیت یک روزه امکان پذیر نخواهد بود.
وی تلاش و همکاری همه نهادهای مسئول و خیرین را جهت ساخت فرهنگسرا و سالن های نمایش، سینما، تمرین و… ضروری و اجتناب ناپذیر توصیف نمود و گفت: خوشبختانه اخیرا در این زمینه قدمهای مثبتی برداشته شده و امیدواریم بتوانم آنگونه که شایسته نام مهاباد است به سرانجام مطلوبی در تحقق اهداف فرهنگی نائل آییم.
بختیار پنجه ای رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی مهاباد نیز ضمن سپاس از زحمات مسئولین پیشین انجمن آقایان نورانی و خضرپور گفت: تلاش و دلسوزیهای آنان مشهود و قابل ستایش است، من نیز جهت خدمت صادقانه تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.
وی با بیان اینکه پیش شرط اساسی جهت انجام همه فعالیت ها ایجاد روحیه همدلی در بین هنرمندان تئاتر است گفت: به طور مرتب با هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان جلسه مشاوره و رایزنی خواهیم داشت، جلسات مجمع عمومی فعال خواهند شد و تصمیم گیری ها براساس خرد جمعی خواهد بود.
پنجه ای اظهار امیدواری کرد در این دوره بار دیگر شاهد برگزاری جشنواره تئاتر استانی در مهاباد و اتفاقات هنری مهمی دیگری باشیم، همچنین در سطح شهرستانی نیز جشنواره نمایشنامه خوانی با بزرگداشت هنرمند پیشکسوت آقای ابراهیم تنهائی برگزار گردد.
در ادامه آقای امید خاکپور به قرائت برنامه و اهداف انجمن هنرهای نمایشی مهاباد در دوره جدید پرداخت. همچنین هنرمندان نیز به بیان مشکلات خود در زمینه تئاتر پرداختند.
در پایان کاظمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی از تلاشهای آقای هژار نورانی تقدیر و آقای بختیار پنجه ای را به عنوان رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی مهاباد منصوب کرد
خروج از نسخه موبایل