بینه‌ر

سنندج باید به عنوان شهر نمونه فرهنگ وهنرکشور معرفی شود 

به گزارش بینەر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، استاد حسن ریاحی موسیقدان برجسته کشور در گفتگویی ضمن اعلام این موضوع گفت: ازاینکه فرصتی فراهم شد تا برای اولین بار در سنندج حضور پیدا نموده و یکی از شگفت انگیز ترین شهرهای ایران را از لحاظ فرهنگی وهنری ببینم بسیار خوشحالم و از حوزه هنری کردستان و جناب دکتر اردلان برای این دعوت سپاسگزارم.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای ورود به شهر از زیبایی و پتانسیل بالای هنری و فرهنگی شهر متعجب و شگفت زده شدم تصریح نمود: سنندج شهر مجسمه و هنر است، شهر شور و شوق و اشتیاق است در یک رونمایی از یک کتاب در یک پردیس زیبا و مجهز ۶۰۰ نفر با شور دور هم جمع می شوند تا در یک رویداد هنری و فرهنگی مشارکت نمایند که این در هیچ جای کشور نمونه ندارد.

وی به پتانسیل بالای هنری هنرمندان موسیقی در سنندج هم اشاره نمود و گفت: علاقه مندی هنرجویان فراگیری هنر در این استان عجیب است و شعف انگیز که وجود این هنرستان و ارکستر ها و گروه های هنری نشان دهنده آینده ای پر از امیدواری و خبرهای خوش برای هنر موسیقی استان و کشور می باشد.

سازنده سرود ملی ایران افزود: در کنار این همه استعداد کمبود امکانات بزرگترین معضل این شهر است که باید برای آن چاره اندیشی نمود و در سریع ترین زمان ممکن آن را حل نمود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح نمود: بنده وظیفه خود خواهم دانست مشاهدات خود را در نشست های برگزار شده و مجامعی که حضور داریم از قبیل دانشگاه آزاد، دانشگاه صدا وسیما، خانه موسیقی کشور و … ارائه نمایم و قطعا با فراهم سازی امکانات با این پتانسیل بسیار قوی سنندج قابلیت تبدیل شدن به شهر نمونه فرهنگ وهنر کشور را دارد.

 

خروج از نسخه موبایل