رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۴ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Tuesday 13 November
    مهاباد لطیف
    ٩(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۶۵(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶۵(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

حسین قورچیان موفق به دریافت جایزه بهترین صداگذاری جشنواره frostbite برای صداگذاری فیلم کوتاه «ساختمان شماره ۱۳» شد.

به گزارش بینەر، این فیلم کوتاه به کارگردانی امیر غلامی – فیلمساز بوکانی- در ادامه ی موفقیت های خود بعد از نامزدی در جشنواره فیلم کوتاه تهران و دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم‌های مستقل لندن، و شرکت در پنج جشنواره بین المللی فیلم  موفق به کسب جایزه بهترین صداگذاری از جشنواره بین‌المللی frostbite آمریکا شد.

شایان ذکر است حسین قورچیان پیش از این نیز برای صداگذاری فیلم کوتاه «نفس» موفق به کسب جایزه از جشنواره گاندور مکزیک شده بود.

در این جشنواره آنلاین که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، در قالب فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی ماه می میلادی علاوه بر «ساختمان شماره ١٣»، یک انیمیشن و دو فیلم کوتاه از ایران حضور داشتند.

این فیلم که توسط امیر غلامی و حوزه ی هنری استان کردستان تهیه شده و عوامل آن عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: امیر غلامی، بازیگران: فریدون انصاری، فرشته بروسان، گوران جهانی، تصویربردار: وحید بیوته، تدوین: رضا جعفرزاده، جلوه‌های ویژه: محسن جعفری، طراح و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح لباس و صحنه: امیر غلامی، دستیار کارگردان: اشکان ملکی، مدیر صحنه: هژیر اسعدی، مدیر تولید: ژیلا شاهمحمدی و ادریس حسینی، منشی صحنه و گریم: نوشین امجدیان، دستیار تصویربردار: پژمان لهونی و آروین وطن‌دوست، عکاس و تصویربردار پشت‌صحنه: محمد احمدی.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
679
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php