رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ١۴(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

آثار برتر و راه یافته به اولین جشنواره عکس ژیلەمۆ (آسیب های اجتماعی کردستان) معرفی شدند.

به گزارش بینەر به نقل از ایرنا، دبیر اجرایی جشنواره عکس ژیله‌مۆ در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ٢ مجموعه عکس و ٣٥ تک عکس از مجموع ١٠ مجموعه عکس و ٨٠٠ تک عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره عکس آسیب های اجتماعی کردستان به مرحله نمایشگاهی راه یافتند.

یاسین شریعتی افزود: در بخش تک عکس ٣٥ اثر از ٢٧ عکاس با موضوعات کودکان کار، تکدی گری، ترافیک، اعتیاد و حاشیه نشینی توسط دبیرخانه و با نظر هیات داوران موفق به حضور در مرحله نمایشگاهی شدند.

وی گفت: امیر احمدزاده، ساجد حق شناس و دیاکو رهبری هر کدام با ٢ اثر و افشین فتاحی، بهرام غلامی، بهزاد سهرابی، جمشید فرجوند فردا، رامیار قریشی، فرشید اردلان، سروش منصوری، شلیر نادری، صباح پرسته، رضا نیک و سامان زاهدی هر کدام با یک اثر در مرحله نمایشگاهی حضور دارند.

مدیرعامل موسسه افق اظهار کرد: همچنین مصطفی زارعی، کمال محمدی، کاوه ذکریایی نژاد، نایاب پاکسرشت، شکیب مجیدی یک اثر، شهاب ناصری یک اثر، عباس رحمانی یک اثر، فرهاد سنندجی و کیمیا کمانگر هر کدام با یک اثر و فرهاد مطاعی، کیوان فیروزه ای و محسن یعقوبی هر کدام با ٢ اثر و صحرا رشیدپور با سه اثر از دیگر افراد راه یافته به مرحله نمایشگاه هستند.

به گفته وی هیات داوران در بخش مجموعه نیز اثر کاوه ذکریایی نژاد و شهاب ناصری را شایسته حضور در مرحله نمایشگاهی اعلام کرد.

اولین جشنواره عکس آسیب های اجتماعی کردستان با محوریت کودکان کار، تکدی گری، اعتیاد، ترافیک و حاشیه نشینی به همت موسسه فرهنگی رسانه ای افق برگزار شد و جلال شمس آذران، صادق سوری و ئاریز قادری داوری این جشنواره را عهده دار بودند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
625
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php