رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
به عنوان بخش جنبی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان؛

فراخوان جشن نمایش کودکان خلاق منتشر شد

به گزارش بینەر، دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و شهرداری این شهر در نظر دارند به عنوان بخش جنبی و در استقبال از دوازدهمین دوره جشنواره، با شعار تئاتر برای همه و با هدف نهادن گامی نو در الگو سازی، آموزش و فرهنگ پذیری کودکان واعتماد و باور به نسل آینده، جشن نمایش خیابانی کودکان […]

به گزارش بینەر، دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و شهرداری این شهر در نظر دارند به عنوان بخش جنبی و در استقبال از دوازدهمین دوره جشنواره، با شعار تئاتر برای همه و با هدف نهادن گامی نو در الگو سازی، آموزش و فرهنگ پذیری کودکان واعتماد و باور به نسل آینده، جشن نمایش خیابانی کودکان خلاق را به صورت غیر رقابتی، صرفا با حضور شهروندان مریوانی برگزار نمایند. همگان برآن واقفیم تجاربی که فرزندانمان در این سن و سال کسب می‌کنند تأثیر مستقیمی در آینده شغلی و پیشرفت اجتماعی آنها خواهد داشت. در همین راستا هنر نمایش این توانایی را دارد که به کودکانمان بیاموزد چگونه در روابط اجتماعی خود با اعتماد به نفس بالا عمل کنند.

موضوع نمایش ها آزاد می باشد. با تأکید بر محورهای زیر: 

کودک و حقوق شهروندی – کودک و احترام به سالمندان – کودک و بازی‌های محلی – کودک آزاری – تکدی‌گری کودکان – کودکان کار – کودکان و معلولیت – کودکان طلاق – حقوق کودکان – کودکان بی سرپرست و بد سرپرست – تبعیض جنسیتی در کودکان – تأثیرات فضای مجازی بر کودکان – خشونت علیه کودکان – افسردگی درکودکان – کودک و مدرسه – کودک و ترافیک – کودک و رفتار با حیوانات – کودک و ادبیات – کودک و حفاظت ازمحیط زیست – کودک و نظم – کودک و کمک به همنوع – کودک و همیاری پلیس – کودک و احترام به دیگران – کودک و صرفه‌جویی – کودکان و توانایی نه گفتن – کودک و اعتماد به نفس – تأثیرات رفیق ناباب بر کودکان – کودک و آشنایی با مشاغل مختلف – غرق اولیا در فضای مجازی و تأثیر بر رفتار کودک – کودکان و رعایت بهداشت فردی – کودک و زبان مادری 

  • رده سنی شرکت کنندگان ٧ تا ١٢ سال
  • زمان نمایش ها حداکثر ٢٠ دقیقه باشد.
  • همه خانواده‌های مریوانی می توانند در این جشن مشارکت نمایند.
  • کودکان یک خانواده، بچه محل‌ها، همسایه‌ها، همبازی‌ها و هم مدرسه‌ای‌ها می‌توانند در قالب گروه و یا به صورت تک بازیگر به اجرای نمایش بپردازند.
  • بزرگترها هم می توانند بچه ها را به عنوان کارگردان و یا بازیگر نمایش همراهی کنند.
  • دبیرخانه، جهت راهنمایی و مشورت‌های لازم، آماده همکاری با خانواده‌ها و گروه‌های شرکت کننده می‌باشد.
  • به کلیه شرکت‌کنندگان لوح سپاس و بسته تشویقی اهدا خواهد شد.
  • چندین نمایش برتر جهت حضور و اجرا (به صورت غیر رقابتی) در زمان جشنواره تئاتر خیابانی انتخاب خواهند شد.
  • گروه های شرکت کننده فرصت دارند تا تاریخ ١٣٩٦/٠٥/٠٥ جهت ثبت نام به آدرس مشخص شده مراجعه فرمایند.

آدرس دبیرخانه جشنواره: مریوان، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 

تلفن: ٣٤٦٠١١٥٤ – ٣٤٥٩٣٦٢٥ – ٠٩١٩٠٦٩٠٥٦٤ 

سایت جشنواره: Mariwanfestival.com

برگزار کنندگان: دبیرخانه جشنواره – فرمانداری مریوان – شهرداری مریوان – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان – بهزیستی مریوان – آموزش و پرورش مریوان – انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
659
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php