رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۵ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 14 November
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٧(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴٩(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٩(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

انیمیشن کوتاه «در باد می‌وزد» به کارگردانی هژیر اسعدی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان استان کردستان در ادامه موفقیت های خود توانست دو جایزه بین المللی را از آن خود کند.

به گزارش بینەر به نقل از فیدان، انیمیشن کوتاه «در باد می‌وزد» به کارگردانی هژیر اسعدی در تازه‌ترین موفقیت‌های خود جایزه بهترین انیمیشن جشنواره Something Wicked آمریکا و جایزه دوم بهترین انیمیشن جشنواره جایپور هند را به دست آورده است.

«در باد می وزد» در جشنواره جيپور هند با انيميشن كوتاه «مهمانی در باغ» رقابت كرده كه نامزد اسکار بهترين انيميشن كوتاه در سال ٢٠١٨ بوده است.

در خلاصه داستان این انیمیشن کوتاه آمده است: بعد از چند اتفاق ناراحت کننده که برای مترسکی رخ می‌دهد، مترسک به انسان تبدیل می‌شود و از آن شرایط فرار می‌کند. در مسیر دو مترسک دیگر را می‌بیند که شرایطی بهتر از او ندارند و نهایتا با قرار گرفتن بر سر دوراهی باید تصمیمی سخت بگیرد.

عوامل انیمیشن کوتاه «در باد می‌زد» عبارتند از: هژیر اسعدی (نویسنده، تهیه کننده و کارگردان)، محسن جعفری (انیماتور، جلوه های بصری، کامپوزیت و لی اوت)، حسین قورچیان (طراحی و ترکیب صدا)، کوهیار پیک (آهنگساز)، فینا عبدی (طراح شخصیت)، هژیر اسعدی ( استوری بورد)، سالم صلواتی (مشاور پروژه)، محسن جعفری (تدوین)، هومن نجفی و پرویز مقدمی (تیتراژ) و تهیه شده در انجمن سینمای جوان ایران دفتر سنندج.

هژیر اسعدی دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران است و تاکنون در ساخت فیلم‌های کوتاه «ساختمان شماره ۱۳» و «دریا موج موج می‌لرزد» به عنوان مدیر صحنه و دستیار اول کارگردان با امیر غلامی همکاری داشته است.

این انیمیشن کوتاه همچنین در ادامه حضورهای خود در ۹ جشنواره دیگر به نمایش درخواهد آمد. اسامی این جشنواره‌ها عبارتند از:

Carnegie Screenwriters Script and Screen Festival (USA 2018)

Fayetteville Film Fest (USA 2018)

FotoFilm Tijuana (Mexico 2018)

LAKECITY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL (India 2018)

Social Machinery Film Festival (Italy 2018)

Catskill International Film Festival (USA 2018)

A Rebel Minded Festival (USA 2018)

Colorado International Activism Film Festival (USA 2018)

Samawa Cinema (Iraq 2018)

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
680
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php