رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
  • سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵
  • کد خبر : 3658
  • مشاهده : 1030 بازدید
  • س.ت » سینما » هنر
  • چاپ خبر : نامزدهای سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

هنرمندان کرد دارای اصالت پیرانشهری، سنندجی، کرمانشاهی و ایلامی در لیست نامزدهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفتند.

بە گزارش بینەر، اسامی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. در میان این اسامی ، نام تعدادی از هنرمندان کرد دیده می شود که با رنگ قرمز نشان داه شده است.

این اسامی به شرح زیر است:
 
نامزدهای بهترین عکس
– امیرحسین شجاعی برای مجموعه عکس های فیلم رگ خواب
-امید صالحی برای مجموعه عکس های فیلم اسرافیل
-مریم تخت کشیان برای مجموعه عکس های فیلم نگار
– احمدرضا شجاعی برای مجموعه عکس های فیلم خفگی
– سحاب زری‌باف برای مجموعه عکس های فیلم ماجرای نیمروز
 
نامزدهای بهترین چهره‌پردازی
– سودابه خسروی برای اسرافیل
– عبدالله اسکندری برای خوب، بد، جلف     
– ایمان امیدواری برای زیرسقف دودی    
– مهرداد میرکیانی برای یک روز بخصوص    
-علی بهرامی فر برای ایتالیا ایتالیا     
 
نامزدهای بهترین جلوه‌های بصری
– محمد لطفعلی برای آباجان
– مهدی قاسمی برای ویلایی‌ها   
– سینا قویدل برای رگ خواب    
– محمدرضا نجفی امامی  برای بیست و یک روز بعد     
– کامران سحرخیز و امیر سحرخیز  برای پشت دیوار سکوت
 
نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه میدانی
– آرش آقابیک برای خفه‌گی / رگ خواب
– حمید رسولیان برای گشت ۲ / چراغ های ناتمام
– ایمان کرمیان برای ویلایی ها
– آرشا اقدسی برای سارا و آیدا / یک روز بخصوص
– محسن روزبهانی برای ماجرای نیمروز
 
نامزدهای بهترین طراحی صحنه
کامیاب امین عشایری برای یک روز بخصوص
– امیرحسین قدسی برای نگار
– کیوان مقدم برای تابستان داغ
– محسن نصراللهی برای بدون تاریخ، بدون امضاء
-بهزاد جعفری طادی برای ماجرای نیمروز
 
نامزدهای بهترین طراحی لباس
– نگار نعمتی برای نگار
– نازنین خزاعی برای تابستان داغ
– بهزاد جعفری طادی برای ماجرای نیمروز
– مه لقا ناقد برای ویلایی‌ها
کامیاب امین عشایری برای یک روز بخصوص
 
نامزدهای بهترین صدابرداری
-عباس رستگارپور برای زیرسقف دودی
– پرویز آبنار برای فراری
– داریوش صادقپور و محمود کاشانی برای تابستان داغ
– امین میرشکاری برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
-وحید مقدسی برای نگار
 
نامزدهای بهترین صداگذاری
– پرویز آبنار برای فراری
– سیدعلیرضا علویان برای بدون تاریخ، بدون امضاء
– حسین ابوالصدق برای نگار
– محمدرضا دلپاک برای زیر سقف دودی
– امیرحسین قاسمی برای تابستان داغ
 
نامزدهای بهترین موسیقی
– حامد ثابت برای تابستان داغ
– پیمان یزدانیان برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– ستار اورکی برای ویلایی ها
– یحیی سپهری شکیب برای فراری
– کریستف رضاعی برای نگار
 
نامزدهای بهترین تدوین
– سپیده عبدالوهاب برای سدمعبر
– بهرام دهقان برای نگار
– حسن حسندوست برای فراری
– سهراب خسروی برای تابستان داغ
– احمد مرادپور برای سارا و آیدا
 
نامزدهای بهترین فیلمبرداری
– مسعود سلامی برای گشت ۲
– پیمان شادمانفر برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– بهرام بدخشانی برای نگار
– محمد آلادپوش برای سوفی و دیوانه
هومن بهمنش برای تابستان داغ
 
نامزدهای بهترین بازیگر مکمل زن
– گیتی قاسمی برای سدمعبر و ویلایی‌ها
– مینا ساداتی برای تابستان داغ
– زکیه بهبهانی برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– ثریا قاسمی برای ویلایی ها
– شبنم مقدمی برای آباجان
 
نامزدهای بهترین بازیگر مکمل مرد
– ساعد سهیلی برای گشت ۲
نوید محمدزاده برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– هادی حجازی فر برای ماجرای نیمروز
– نادر فلاح برای سدمعبر و انزوا
– جواد عزتی برای ماجرای نیمروز
 
نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد
– امیر آقایی برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– محسن تنابنده برای فراری
– مهرداد صدیقیان برای ماجرای نیمروز
– علی مصفا برای تابستان داغ
– حمید فرخ نژاد برای خوب، بد، جلف
 
نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن
– مریلا زارعی برای زیر سقف دودی
– لیلا حاتمی برای رگ خواب
– پریناز ایزدیار برای تابستان داغ
– غزل شاکری برای سارا و آیدا
– سارا بهرامی برای ایتالیا ایتالیا
– هدیه تهرانی برای اسرافیل
 
نامزدهای بهترین فیلمنامه
– منیر قیدی و ارسلان امیری برای ویلایی ها
– کامبوزیا پرتوی برای فراری
– پیام کرمی برای تابستان داغ
– سعید روستایی برای سدمعبر
– وحید جلیلوند و علی زرنگار برای بدون تاریخ، بدون امضاء
 
نامزدهای بهترین کارگردانی
– وحید جلیلوند برای بدون تاریخ ،بدون امضاء
– ابراهیم ایرج زاد برای تابستان داغ
پوران درخشنده برای زیر سقف دودی
– حسین مهدویان برای ماجرای نیمروز
– علیرضا داوودنژاد برای فراری
-رامبد جوان برای نگار
 
نامزدهای بهترین فیلم
– جهانگیرکوثری برای فراری
– جواد نوروزبیگی برای تابستان داغ
پوران درخشنده برای زیر سقف دودی
– سیدمحمود رضوی برای ماجرای نیمروز
-علی جلیلوند برای بدون تاریخ، بدون امضاء
 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
654
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php