رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الخميس ۴ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Thursday 13 December
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٩(°C)
    وزش باد ١١(mph)
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
اعلام آثار منتخب بخش داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران

حضور پررنگ فیلمسازان کورد در بین آثار منتخب

اسامی ۱۰۸ فیلم داستانی راه‌ یافته به سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به گزارش بینەر به نقل از ستاد خبری جشنواره، هیات انتخاب بخش داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران متشکل از پیمان نهان‌قدرتی، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، داریوش غریب‌زاده، زهره زمانی، الهام حسین‌زاده، بهمن دادفر و رضا سبحانی از میان ۹۴۶ فیلم ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰۸ فیلم را برای رقابت در بخش داستانی جشنواره انتخاب کردند که اسامی آن به شرح زیر است:

۲۰ / بهرنگ میرزایی/ تهران

S / حامد اصلانی/ تهران

آتی / مهدی راوش/ تهران

آدم پران / امیررضا جلالیان / قزوین / برگزیده شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

ارتکاس / نگین همایونپور/ تهران

استادیوم / کیوان فهیمی / تهران

استخوان / غلامرضا حیدری / تهران

افسرده نیستم / محمد ارسلان / اهواز

آنسوی دریاچه / عماد خدابخش / تهران

بازگشت / شهریار پورسیدیان / رشت

بایرن مونیخ / نگین امین‌زاده / شیراز / برگزیده پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

بچه خور / محمد  کارت / تهران

بدل / روناک جعفری / تهران

بذار یه امشب بگذره / حامد قاسمی / تهران

برادر / نوشین  معراجی / تهران

برف تابستان / امین چادگانی / تهران

برودت تابستان / مهران کلنگ دار / اهواز

بقای اصلح / سینا  قنادان / تهران

بی سیم / مجید کلانتر، سامان صالحی / تهران

بین ما / مرتضی خانجانی / اصفهان / برگزیده پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

پاپ کرن / میلاد فرج‌اللهی / تهران

پرواز ماهی‌ها / محمد  توریوریان / سنندج

پسرم مرده / سالار نسبی طهرانی / تهران

پوست خرس / محمدمهدی باقری / تهران

پیاده / شکوفا کریمی / تهران

تاخیر / علی عسگری / تهران

تاول / مرتضی شمس / تهران

تشریح / سیاوش شهابی / تهران

تکلیف / علی خوشدونی/ تهران

تلخ / مجید اسماعیلی / تهران

تلقین / اشکان خیل‌نژاد / تهران

تله / شیرین اخلاصی / تهران

تنفس / فرشید ایوبی‌نژاد / تهران

تو هنوز اینجایی / کتایون پَرمَر، محمد روحبخش / تهران

توت / تیمور قادری / کامیاران

تیری در تاریکی / علی عرفان  فرهادی / همدان

ثبوت / مصطفی سلیمانی / تهران

جشن / بهنام عابدی / تهران

چشم آبی / امین صامتی / تهران

چندش / رضا نجاتی / تهران

خانه‌ی عروسک / سلیمان ابراهیمی / تهران

دام / داریوش غذبانی / تهران

دایان / فرود عوض‌پور / تهران

در بِین / علی‌یار راستی / تهران

در پرسپکتیو / عرشیا زینعلی / تالش

در موقعیت ۶B / رضا علائی / بانه

دریا موج موج می‌لرزد / امیر غلامی / سنندج

دریای تلخ / فاطمه احمدی / شیراز

دزدانه / مهران امیرحسینی / تهران

دگردیسی / سالار شریفی / تهران

دم عید / میلاد محمدی / قم

ده صبح / علی ثابت قدم مقدم / تهران

ذبح / سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی / سنندج

کوهریگ / علی زمانی عصمتی / تهران

روح القُدس / محمد کریم‌پور و امیراحمد قزوینی / یزد

رِوِرانس / سوگل رضوانی دهاقانی / تهران

زروان / ندا  چترآبنوس / کرج

زیستن / پیام شادنیا / تهران

ساکنین طبقه آخر / امیر جلالی / یزد

سبز کبود / فروزان جلالی / تهران

سرسام / سیدوحید حسینی نامی، نوید نامی / تهران

سرلاک / مهرداد حسنی / رفسنجان

سزارین / امید وفایی / ملایر

سکون / مهدی برجیان / تهران

سیندرلا / مهدی آقاجانی ‌/ تهران

شاه رخ /‌ یاسر خیّر / ساری

شرعی / داریوش شهبازی / ملایر

شکستگی / شهرام خطی / تهران

شهربازی / کاوه مظاهری / تهران

شهرک خصوصی / حمید باب‌الحوائجی / تهران

شهروند / مهدی  مختاری / تهران

شور، شوق، و اندکی شیدایی / آرش دهقان شاد و پدرام ژینوس / تهران

طاغی / کوروش عسگری / تهران

عافیت / حمیدرضا وفاخواه / اصفهان

عروس دریایی / مهدی بوستانی شهربابکی / کرمان

عروسک / علی دلکاری / تبریز

فنگ شویی وارونه / زیور حجتی / اصفهان / برگزیده شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

فیبولا / داود رضائی / تهران

قاشق خالی / دهقان محمدی / تهران

قرار / امید شمس / کرج

کارما / عرشیا زینعلی / تالش

کاور / وحید الوندی‌فر /  همدان / برگزیده شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

کدر / ابوذر پاک‌نژاد / تهران

کروکودیل / ایمان خشنودی / تهران

کلنجار / احسان فولادی‌فرد / تهران

گاو آمریکایی / فاطمه طوسی / آبادان

گربه خیس / محمد داودی / مشهد

گسل / سهیل امیرشریفی / تهران

گواهی / محمدرضا مجد / تهران

گورستان خیس / مریم یاوری / تهران

گوش سیاه / بهزاد آزادی / شاهیندژ

گوشه‌ها و زاویه‌ها / مجتبی حیدری، جبار اوجاقلو / زنجان

لال / آرین لطفعلیان / تهران

مادر / ماریا ماوتی / اشنویه

ماه سرخ / نازیلا رجاییه / تهران

مثل بچه آدم / آرین وزیردفتری / تهران

مثلا فیصل / امیررضا زرین‌بخش / تهران

ملاقات خصوصی / فرهاد غریبی کلاله / تهران

موج کوتاه / محمد  اسماعیلی / تهران

میدان بن بست / آرش شفیعی رئوف / تهران

نرمش / شاهین  علیخانپور / اصفهان / برگزیده پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

نقش / فرنوش  صمدی / تهران

هدیه / سحر ستوده / تهران

هدیه‌ای برای یک روز غم‌انگیز / بهزاد خداویسی / تهران

همه آن چیزها / شهرام  میراب‌اقدم / تهران

ورم / اصغر لایی / کرمانشاه

یک حلقه معمولی / نوا رضوانی / تهران

یک شب / آیدا علی‌مددی / تهران

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان ۱۸ تا ۲۲ آبان‌ماه ۹۷ به دبیری سیدصادق موسوی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
709
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php