رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


    مهاباد Light Rain Shower
    ٧(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.٢۵(in)
    محدوده دید ٣.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.٢۵(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
فروردین ۱۳۹۸
ش ی د س چ پ ج
« اسفند    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
  • کد خبر : 5576
  • مشاهده : 989 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : مهران مدیری: جای عارف لرستانی خالی است
در مراسم اکران خصوصی فیلم «ساعت پنج عصر»؛ 

مهران مدیری: جای عارف لرستانی خالی است

مهران مدیری در اکران خصوصی نخستین ساخته سینمایی خود گفت: تقریبا تمام هنرمندان امشب در اینجا حضور دارند و این بزرگترین نمایش خصوصی یک فیلم است ولی جای سه نفر خالی است.

به گزارش بینەر، مراسم اکران خصوصی فیلم «ساعت پنج عصر» دیشب با حضور چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

این برنامه که شروع آن از ساعت ۲۱ اعلام شده بود، با پیانو نواختن سامان احتشامی و نیز اجرای دو قطعه توسط سالار عقیلی و همراهی همسرش حریر شریعت‌زاده با پیانو آغاز شد.

کارگردان فیلم ساعت پنج عصر که نقشی کوتاه هم‌مانند بسیاری دیگر از بازیگران فیلم ایفا کرده است، پیش از شروع نمایش فیلم خود با اشاره به نبود محمود کلاری و‌ انوشیروان روحانی در سالن به دلیل سفر گفت: امشب بزرگ‌ترین اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران رقم خورده و هنرمندی نیست که‌‌ در میان ما نباشد. این‌ اتفاق شگفت‌انگیز است و همه‌، منت بر من گذاشتید.

مهران مدیری با بیان این که نمی‌تواند نام تمام ۶۳۰ مهمان هنرمند این مراسم را بخواند، افزود: اما چند اسم را باید نام ببرم از جمله آقای نوبخت معاون رییس‌جمهور، بهمن فرمان‌آرا، حسین علیزاده و همایون شجریان که ای کاش حال استاد بزرگ هم‌ خوب‌ بود و اینجا بودند که‌ روی چشم ما جا داشتند.

مدیری در ادامه افزود: سه نفر هستند که به طرز شگفت‌انگیزی دلم می‌خواست امشب بودند و‌ مطمئنم همین گوشه کنارها هستند؛ علی معلم، افشین یداللهی و عارف لرستانی.

پس از صحبت‌های مهران مدیری، فیلم «ساعت پنج عصر» به نمایش درآمد.

رضا عطاران، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهروز افخمی، علی انصاریان، بزرگ‌مهر حسین پور، بیتا فرهی، سالار عقیلی، سامان احتشامی، همایون شجریان‌، امیر جعفری، حسین علیزاده، عادل فردوسی‌پور، رضا جاودانی، بهمن فرمان‌آرا، رامبد جوان، سروش جمشیدی، علی اوجی، نرگس محمدی، علی ضیاء، بابک حمیدیان، علی لک پوریان، همایون ارشادی و مجید مظفری از جمله مهمانان حاضر در اکران خصوصی این فیلم که پخش آن را علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران برعهده دارد، بودند.

داستان این فیلم از ٧ صبح تا ٥ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می‌کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد.

سیامک انصاری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان، نگین معتضدی و مهران مدیری بازیگران فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
810
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php