رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الخميس ۱ جماد أول ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 18 January
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٣(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۴۶(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 2-Low
    رطوبت ٢۵.۴۶(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
دی ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« آذر    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
  • سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳
  • کد خبر : 5570
  • مشاهده : 163 بازدید
  • تیتر » س.ت » موسیقی
  • چاپ خبر : گروه «ژاو» در تهران روی صحنه می‌رود

کنسرت گروه «ژاو» به آهنگسازی سیاوش کامکار، در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بینەر، کنسرت گروه «ژاو» روز جمعه ٣٠ تیرماه سال جاری در تالار رودکی تهران به روی صحنه می‌رود.

اجرای اخیر گروه «ژاو» در بیات ترک فا از ساخته‌های سیاوش کامکار و امین جهانگیری روی قطعات بی‌کلام است و تجربه‌ای از این گروه در موسیقی پلی‌فونیک به حساب می‌آید.

سیاوش کامکار و امین جهانگیری (سنتور)، احسان امامی (عود)، امیر ناصر رنجبر (کمانچه)، نیریز کامکار (تار) و مرتضی مومنیان (تنبک و سازهای کوبه‌ای) عوامل اجرایی این کنسرت می‌باشند.

اولین کنسرت این گروه در سال ٩١ برگزار شد و در این مدت در چندین فستیوال داخلی و خارجی به اجرای برنامه پرداخته است. پیش از این آلبوم موسیقی «رو» (Avaunt) از گروه «ژاو» به آهنگسازی «سیاوش کامکار» در دستگاه ماهور برای سازهای ایرانی و بدون کلام منتشر شد. این اولین اثر گروه «ژاو» است که یازده قطعه به نام‌های «پیش درآمد ماهور»، «سکنجبین (تکنوازی سنتور)»، «چهارمضراب ماهور»، «دونوازی کمانچه و عود»، «رخش»، «دونوازی تار آوازی»، «نوش دارو (دونوازی تار به همراهی تنبک)»، «تکنوازی تنبک»، «رو (دونوازی سنتور و تار به همراهی کوبه ای)»، «روی تپه‌های ماهوری (دونوازی کمانچه و تنبک)» و «آفتاب» دارد.

کنسرت گروه «ژاو» روز جمعه ٣٠ تیرماه سال جاری راس ساعت ٢١ در تالار رودکی (واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار) به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان به موسیقی سنتی ایرانی می‌توانند بلیط این کنسرت را از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com تهیه فرمایند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به یازدهمین جشنواره داستان بانه

زمستانِ با بهار

یازدهمین دوره جشنواره داستان بانه پس از فراز و نشیبی فراوان، به وقفه چندین ساله برگزاری این رویداد مهم و دوست داشتنی ادبی پایان داد و رونمایی نمادین از دبیرخانه دائمی این جشنواره در شب اختتامیه ثمره ی تلاش چندین ساله برگزار کنندگان آن بود تا شاید عاملی برای استمرار مجدد در برگزاری آن باشد. علی الرغم انتقاد برخی سایتهای محلی از برگزاری این جشنواره که عدم استقبال شهروندان را دلیل ناکارآمدی آن دانسته اندد؛ نباید اهمیت، ضرورت و تاثیر گذاری جشنواره هایی از این دست بر روند فعالیت های ادبی را فراموش کرد البته بی شک تحقق این امر در صورت استمرار در برگزاری و همچنین روند اجرایی حرفه ای و دقیق تر فراهم خواهد آمد. از چند دهه پیش تقریبا در تمامی شهرهای کوردستان انجمن های ادبی محفل و محلی برای گردهمایی ادیبان و شاعران هر شهر و تبادل آثار و نظرات بوده و هست؛ اما رویدادهایی که باعث گردهمایی و دیدار ادیبان و نویسندگان شهرهای مختلف باشد اندک و انگشت شمارند. انگار این روزها نمی توان انتظار داشت کنگره فرزانگان کورد، بزرگداشت ماموستا حقیقی، بزرگداشت ماموستا محمد قاضی و... تکرار شوند و در چنین شرایطی نبود جشنواره داستان بانه نیز که می توان ادعا کرد تنها رویداد و آزمونگه داستان های چاپ نشده ی کوردی به حساب می آید لطمه ای است به ادبیات کوردی. بینه ر در جریان برگزاری یازدهمین جشنواره داستان بانه شاهد تلاش و زحمات شبانه روزی اعضای دبیرخانه بود و آن را ارج می نهد و بر اساس رسالت هنری و رسانه ای لازم می داند ضمن سپاس از فراهم شدن امکان حضور تنها پایگاه خبری هنری کوردستان، در راستای بهتر و پر ثمرتر برگزار شدن جشنواره در دوره های آتی مشاهدات و پیشنهادات کارشناسان خود را ارائه دهد ، چرا که بینه ر ضمن حمایت معنوی از تمامی فعالیتهای موثر و محترم در عرصه فرهنگ و هنر کوردستان، تحلیل و انتقاد درست رویدادها را عاملی برای پیشرفت و کمبود کاستی ها می داند. امید است مطالب مطرح شده مورد توجه دست اندرکاران جشنواره داستان بانه قرارگیرد و از سوی برخی مخالفان با برگزاری جشنواره، به عنوان مخالفت با آن و یا عیب جویی و بدگویی از این رویداد مهم و قابل احترام تلقی نشود، چراکه بینه ر کاملاً موافق این رویداد مهم ادبی است و در حد توان اندکش برای هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آن نیز تلاش خواهد نمود.   1. جشنواره داستان بانه از همان ابتدا در دو بخش کوردی و فارسی برگزار شده و یکی از اهداف جشنواره برقراری ارتباط و تعامل بین ادبیات کوردی و فارسی بوده و هست. به نظر می رسد پس از یازده دوره برگزاری (طی 18 سال) می بایست پرسید جشنواره تا چه اندازه به این هدف دست یافته و دست آوردها و کاستی ها چیست؟ بدون شک برقرای ارتباط مد نظر جشنواره بین این دو حوزه ادبی، نیازمند فهم و ارتباط با آثار از سوی طرفین است. عدم پخش مناسب ...
css.php