رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۸ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 September
    مهاباد لطیف
    ٢۶(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر : 6825
  • مشاهده : 370 بازدید
  • تیتر » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : فیلم کوتاه «ذبح» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «ذبح» اثری از آکو زندکریمی و سامان حسین پور آماده نمایش شد.

به گزارش بینەر، آکو زندکریمی و سامان حسین پور از فیلمسازان کردستانی نخستین فیلم مشترک خود را تولید کردند.

این فیلم که با حمایت و مشارکت انجمن سینمای جوانان سنندج و حوزه هنری کردستان تولید شده است داستان خانواده‌ای را روایت می کند که برای گذران یک زمستان سرد در روستایشان تصمیم می‌گیرند تنها گاو خود را بفروشند، اما فریاد پسر خانواده گاو را فراری می‌دهد.

این فیلم کوتاه سیزده دقیقه‌ای که در اورامانات و روستاهای پایگلان و گواز فیلمبرداری شده است، به تازگی مراحل فنی خود را به اتمام رسانده و برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی آماده نمایش شده است.

در فیلم کوتاه «ذبح»، فریدون حامدی، شب بو سلیمانی، محمد قبادی، غفار خالدی، شفیع امینی و سامان عبودی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین عوامل این فیلم کوتاه داستانی عبارتند از: آکو زندکریمی و سامان حسین پور (فیلمنامه و کارگردان)، حامد بقائیان (مدیر تصویربرداری)، نوید زارع و آرمان صیدی (دستیاران تصویربرداری)، محمد توریوریان (صدابردار)، مبین قادری (دستیار صدابردار)، توفیق امانی (تدوین)، علیرضا هدایی (تصحیح رنگ و نور)، حسین قورچیان (طراحی و ترکیب صدا)، ایوب شیخ احمدی (طراحی و اجرا صحنه و گریم و لباس)، امین سنجر بیگی (دستیار)، اشکان ساعد پناه (دستیار کارگردان و برنامه ریز – گرافیست)، ساجد حق شناس (عکاس)، آرمین پور محمد (مدیر تولید)، سامان عبودی (مدیر تدارکات)، رزگار محمدی و پیام کریمی (دستیاران)، آکو زندکریمی و سامان حسین پور (تهیه کننده).

این دو فیلمساز کورد بیش از ده سال سابقه فعالیت سینمایی دارند و هرکدام به طور مستقل ٥ فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
624
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php