رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۹ ذو الحجة ۱۴۳۹
  • 2018 Tuesday 21 August
    مهاباد لطیف
    ٣١(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۴٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« تیر    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
  • پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر : 5124
  • مشاهده : 256 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : اکران «زیرسقف دودی» با حضور عوامل فیلم در سینما بهمن سنندج
رییس حوزه هنری استان کردستان خبرداد:

اکران «زیرسقف دودی» با حضور عوامل فیلم در سینما بهمن سنندج

رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم سینمایی«زیر سقف دودی» به نویسندگی و کارگردانی«پوران درخشنده» باحضور عوامل فیلم یکشنبه ۱۱تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس سینمابهمن سنندج اکران می شود.

به گزارش بینەر به نقل از مهر، امین مرادی گفت: فیلم زیر سقف دودی آخرین اثر سینمایی کارگردان مشهور و توانمند سینمای ایران پوران درخشنده که کارگردانی و تولید  چندین اثر مستند و بیش از ۱۱ فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد، با حضور کارگردان و عوامل فیلم ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می شود.

وی عنوان کرد: در این اکران بازیگران و عوامل فیلم «مریلا زارعی» برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن از سی وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بواسطه بازی در این فیلم،  بهنوش طباطبایی، ابوالفضل میری و لیلا درخشنده، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم خانم پوران درخشنده را همراهی می کنند.  

وی ادامه داد: فیلم «زیر سقف دودی» محصول ۱۳۹۵ سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ۶ بخش، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری، بهترین صدا گذاری، بهترین بازیگ نقش اول زن و بهترین چهره پردازی کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین چهره پردازی سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کرد .

رییس حوزه هنری استان کردستان با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از اکران این فیلم در پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: آثار پوران درخشنده با توجه به اینکه به مسائل و معضلات اجتماعی می پردازد همواره مورد اقبال عمومی قرار گرفته و این اثر نیز همچون دیگر آثار سینمایی این کارگردان توانمند کرمانشاهی به بررسی معضلی جدی با عنوان «طلاق عاطفی» و مسائل و مشکلات امروزی که اگر به آن توجه نشود به عنوان یک مشکل حاد اجتماعی گریبانگر خانواده ها خواده شد، می پردازد.

مرادی بیان کرد: فیلم زیر سقف دودی در مدت زمان ۱۱۰ دقیقه به  داستان زندگی شیرین که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شودو به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست می پردازد، تلاشی  که موفقیت آمیز نبوده  و به بحران می‌رسد، تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای تهیه بلیت این اکران با توجه به محدودیت مکانی می توانند با مراجعه به سایت فروش آنلاین  سینما تیکت به آدرس www.cinematicket در بخش سینماها و سپس انتخاب سینما بهمن سنندج نسبت و یا مراجعه حضوری به گیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج به رزرو و خرید بلیت این اکران ویژه اقدام کنند.  

وی افزود: برگزاری یک نشست خبری با حضور خبرنگاران استان و در صورت امکان نیز پیش از آغاز اکران این فیلم یک نشست صمیمی با حضور خانم درخشنده و عوامل فیلم زیر سقف دودی و فیلمسازان استان پیش بینی شده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد .

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php