رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۵ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 14 November
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٧(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴٩(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٩(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
فیلم‌های کوتاه منتخب جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند؛

رقابت فیلمساز مهابادی با ١٠ فیلم کوتاه داستانی

فیلم‌های کوتاه پویانمایی و کوتاه داستانی ایرانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند. 

به گزارش بینەر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ تعداد ۱۱ فیلم کوتاه پویانمایی و ۱۱ فیلم کوتاه داستانی ایرانی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شایان ذکر است فیلم کوتاه «استادیوم» به کارگردانی کیوان فهیمی، فیلمساز مهابادی، در این دوره از جشنواره حضور دارد.

فیلم‌های کوتاه پویانمایی
۱- اینجوری بهتره (قسمت سفر دریایی) به کارگردانی شیوا ممتحن و تهیه کنندگی سیما ممتحن
۲- نبرد به کارگردانی و تهیه کنندگی جلال نعیمی 
۳- باربر به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش اسکویی
۴- حوض نقاشی به کارگردانی نگاره حلیمی و امین ملکیان و تهیه کنندگی نگاره حلیمی
۵- بدو رستم بدو به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین ملایمی
۶- روبی و جوجه ها به کارگردانی بهنود نکوئی و تهیه کنندگی بابک نکوئی (مرکز پویانمایی صبا)
۷- گرگم و بره میبرم به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرهوشنگ معین (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) 
۸- شب ترسناک لومو به کارگردانی ساره شفیعی پور و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
۹- دیدی و بودی به کارگردانی احسان توسلی‌زاده، مونا عبدالله شاهی و سجاد حضرت قلی‌زاده و تهیه کنندگی احسان توسلی زاده
۱۰- مرا ببین به کارگردانی رضا مهرانفر و تهیه کنندگی مریم صانعی
۱۱- یکی بود، یکی نبود به کارگردانی و تهیه کنندگی مهین جواهریان

فیلم‌های داستانی کوتاه
۱- مثل بچه آدم به کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه کنندگی مجید برزگر
۲- باز هم سکوت به کارگردانی و تهیه کنندگی راضیه سراجی
۳- بین ما به کارگردانی مرتضی خانجانی وشکی و تهیه کنندگی شهرداری اصفهان
۴- جمعه گل به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی یزدی و تهیه کنندگی حسین اسدی زاده
۵- مونالیزا به کارگردانی عباس عمرانی بیدی و تهیه کنندگی حجت شمس
۶- چمدان به کارگردانی مهدی سیم ریز و تهیه کنندگی موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی
۷- ۱۷ ساعت به کارگردانی پدرام نوری و تهیه کنندگی پدرام نوری و امیرحسین فیروزفر
۸- سفید کمرنگ به کارگردانی غلامرضا جعفری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان ایران- دفتر اصفهان
۹- شکلات به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی حیدری
۱۰- مارلون به کارگردانی و تهیه کنندگی درناز حاجیها
۱۱- استادیوم به کارگردانی کیوان فهیمی و تهیه کنندگی سمیرا مرزبان و کیوان فهیمی

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد در تاریخ ۸ الی ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۷ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
680
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php