رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۲۸ ذو الحجة ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 20 September
    مهاباد لطیف
    ٣٢(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۵٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 2-Low
    رطوبت ٢۵.۵٨(in)
دبيرخانه جشنواره تئاتر فجر اعلام كرد:

حضور نمايشی از مهاباد در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

٤٠ اثر نمایشی به‌عنوان آثار برگزیده در بخش مرور سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش بینەر، دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر پس از بررسی دقیق ٢١٩ اثر درخواست‌کننده برای حضور در بخش مرور پس از برگزاری جلسه‌ای ١٢ ساعتی جهت ارزیابی نهایی و انتخاب آثار بر اساس ویژگی‌های کیفی، محورهای اعلام شده در فراخوان جشنواره و گستره ملی تولیدهای تئاتری در فاصله زمانی آغاز آذر ماه ١٣٩٤ تا پایان آبان ماه ١٣٩٥ آثار منتخب را برای حضور در جشنواره برگزید و آثار را به ترتیب الفبایی به شرح ذیل اعلام کرد:
نمایش «آری یا نه» نوشته حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی با گروه «نیست» از اراک
نمایش «اسب‌ها ایستاده می‌میرند» نوشته و کارگردانی حسن عابدی با گروه «تئاتر میم» از بجنورد
نمایش «اسکورسیزی» نوشته و کارگردانی رسول کاهانی با گروه «من» از تهران
نمایش «افراسیاب» نوشته مشترک حامد امان‌پور و سحر رضوانی و کارگردانی مصطفی حمیدی‌فر با گروه «میمیک» از سبزوار
نمایش «افسانه ببر» نوشته داریو فو و کارگردانی هادی عامل با گروه «پاپتی‌ها» از تهران
نمایش «آکواریوم کانگورو» نوشته و کارگردانی مجیدکاظم‌زاده مژدهی با گروه «جهش» از رشت
نمایش «آوای کوهسار آشفته» (چریكەی چیای هاڵۆز) نوشته و کارگردانی بختیار پنجه‌ای با گروه «اهورا» از مهاباد
نمایش «گلدونه خانم» نوشته اسماعیل خلج به کارگردانی النا آهی با گروه «کا» از تهران
نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» نوشته رئوف دشتی و کارگردانی رضا حسینی با گروه «آئین» از مشهد
نمایش «پرتره مرد ریخته» نوشته مشترک غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان و کارگردانی آراز بارسقیان با گروه «چیستا» از تهران
نمایش «پرسه‌های موازی» نوشته و کارگردانی پیام لاریان با گروه «امپرسیون» از تهران
نمایش «پنجگانه خون، خور، ملمداس» نوشته و کارگردانی علیرضا داوری با گروه «آئینه جنوب» از رودان
نمایش «جهان انزوا» نوشته نائومی والاس و کارگردانی رضا کوچک‌زاده با گروه «قطره» از تهران
نمایش «چهل گیس و حسن کچل» نوشته ساغر خواجه‌امیری و کارگردانی پوران مرادی مزرعه‌نو با گروه «هنرپیشه» از تهران
نمایش «چیدا» نوشته مسعود شاکرمی و کارگردانی احسان ملکی با گروه «تیتال» از کوهدشت
نمایش «خرمهره» نوشته فرهاد نقدعلی و کارگردانی محسن قصابیان با گروه «آرمان» از تهران
نمایش «خواب زمستانی» نوشته و کارگردانی لیلی عاج با گروه «آی وری» از تهران
نمایش «خوب، بد، زشت» نوشته ابوالفضل حاجی‌علیخانی و کارگردانی شقایق فتحی با گروه «دیوار چهارم» از تهران
نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» نوشته مشترک نادر برهانی‌فرد و فرهاد امینی و کارگردانی آزاده انصاری با گروه «معاصر» از تهران
نمایش «دال» نوشته و کارگردانی مسلم خراسانی با گروه «دال» از تهران
نمایش «دامپزشکی» نوشته و کارگردانی شیرین جروقی از تهران
نمایش «دستاری که بر پیکر اسب پیک در راه در عجب راهی، دی و روز مسخ پیک ماند، تا در راه دستاری خونین شود» نوشته و کارگردانی جواد صداقت با گروه «آسوریک» از بوشهر
نمایش «دوازده» نوشته رجینالدرز به کارگردانی جواد خورشا با گروه «چیز» از تهران
نمایش «راهبان معبد وانگ» نوشته محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی با گروه «ایده» از تهران
نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» نوشته باقر سروش (ویلیام شکسپیر) به کارگردانی مصطفی کوشکی با گروه «مستقل» از تهران
نمایش «از زیرزمین تا پشت بام» نوشته مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان با گروه «شیوه» از تهران
نمایش «سین گاف» نوشته کیمیا کاظمی و کارگردانی پوریا رحیمی ‌سام از تهران
نمایش «صوراسرافیل» نوشته سیاوش پاکراه و کارگردانی عامر مسافر آستانه با گروه «صوراسرافیل» از تهران
نمایش «فاوست++» نوشته و کارگردانی میلاد اکبرنژاد با گروه «نه آترکولی» از تهران
نمایش «ماتریوشکا» نوشته و کارگردانی پارسا پیروزفر از تهران
نمایش «مرگ آنجلها» نوشته و کارگردانی محسن اردشیر از آمل
نمایش «مستاجر» نوشته و کارگردانی ستاره امینیان با گروه «صحنه» از تهران
نمایش «مهراوه عشق» نوشته سید مهدی شجاعی و کارگردانی راشین امامی با گروه «سرمستان» از تهران
 نمایش «ناسور» نوشته خیرا.. تقیانی‌پور و کارگردانی افسانه زمانی با گروه «آرین» از تهران
نمایش «نگاهمان می‌کنند» نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی محمدرضا اصلی از  تهران
نمایش «نیم روز اسکاتلند» با نگاهی به مکبث اثر شکسپیر و کارگردانی ندا هنگامی با گروه «یرما» از تهران
نمایش «هاروی» نوشته مری چیس و کارگردانی ملودی آرام‌نیا با گروه «سوئیچ» از تهران
نمایش «و هزار سال و یک روز» نوشته و کارگردانی عباس کریمی با گروه «همراه» از بجنورد
نمایش «یتیم خانه فونیکس» نوشته آرش خیرآبادی و کارگردانی محمد نیازی با گروه «یتیم‌خانه فونیکس» از مشهد
نمایش «یرما» برداشت آزاد از لورکا به کارگردانی مشترک اشکان صادقی و الهام شکیب با گروه «یرما» از تهران

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یک جوان ٢١ ساله و ٤ سالن سینما

بازگشایی یا بازبسته شدن سینما؟

سالها از تعطیلی سینماهای مهاباد و بوکان به مانند بسیاری از شهرهای دیگر می گذرد و در این میان به غیر از اکران پراکنده آثار برخی از فیلمسازان، به مفهوم واقعی سینما، این شهرها فاقد این نشانه ی برجسته ی فرهنگی بوده اند. با این حال بعد از اعلام چندباره ی فراخوان مزایده ای جهت واگذاری سالن سینمای ! شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و خوی در اوایل سال جاری، بالاخره و بعد از عدم استقبال معنادار،  جوانی ٢١ ساله از خوی در تاریخ ١٧ تیرماه ٩٦ به طور رسمی برنده ی این مزایده اعلام و قرار شد سالن مجتمع فرهنگی و هنری ٤ شهرها ذکر شده در قالب سینما همزمان به وی  واگذار شود. فارغ از روند برگزاری مزایده و میزان مبلغ آن در این میان چند سوال مهم تر قابل طرح است که شاید نیازمند پاسخ مناسبی برای روشن شدن موضوع باشد. سوال اول اینکه آیا مدیریت همزمان ٤ سالن سینما در ٤ شهر متفاوت برای یک جوان ٢١ ساله  به واقع امکان پذیر است؟ ممکن است در نگاه اول این جواب به ذهن متبادر شود که وی دارای توانمندی های خاصی است که ممکن است دیگران تاکنون از آن بی خبر بوده اند. اما با یک جستجوی ساده دراینترنت عکس آن اثبات می شود و اسم ایشان به غیر از یک وبلاگ معمولی و غیر مرتبط با مقوله ی سینما و یا مدیریت فرهنگی، در هیچ جایی ذکر نشده و نشانی از پیشینه و سابقه ی فرهنگی و یا مدیریتی این جوان دیده نمی شود. با این اوصاف پرسش دوم مطرح می شود که به راستی مدیران فرهنگی استان چه رویکردی نسبت به مفهوم « مدیریت سالن سینما» دارند؟ این روزها در حالی که در شهرهای بزرگ برای بوفه های سینما نیز چارچوب و مقررات خاصی در نظر گرفته شده و خود به مسئله ی مهمی در امر سینماداری تبدیل شده ، به نظر می رسد در استان آذربایجان غربی مدیریت سینما در پایین ترین حد ممکن تصور شده و چه بسا مدیریت سینما با دستفروشی لوح فشرده (DVD) فیلم در کنار خیابان هم تراز انگاشته شده است. حال فارغ از این جنبه باید از این مدیر ٢١ ساله پرسید که اصلا این سالن ها را از نزدیک دیده است؟  بنا به گفته ی برخی از شاهدان این بازدید در چند مورد رخ داده است. پس آیا این مدیر جوان اطلاع دارند برای نمونه سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد که ایشان به عنوان سالن سینما برنده ی آن شده اند هیچ استانداردی برای تبدیل شدن به سالن سینما را  ندارد؟ مشخص نیست سالنی که شرایط اولیه ی کمسیون ماده ٥ را دارا نیست چگونه قرار است میزبان مردم و علاقمندان باشد؟ اگر چه ظاهراً سالن های مجتمع فرهنگی و هنری بوکان و میاندوآب و خوی از وضع مناسب تری نسبت به سالن مهاباد برخوردار هستند ، اما آن ها نیز لزوماً چندان در وضعیت کاملا مطلوبی که به عنوان سالن سینما شایسته ی شهروندانشان باشند قرار ندارند و مشخص ...
css.php