رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٠(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
نتایج اولیه جشنواره ملی عکس حیران اعلام شد؛

راهیابی اثر عکاس مهابادی به مرحله نهایی

دبیر جشنواره ملی عکس حیران از دریافت ٢١٤٣ اثر از ٢٣٨ عکاس شرکت کننده در نخستین جشنواره ملی عکس حیران خبرداد و گفت: طبق رای هیات داوران، تعداد ٣٥ اثر در بخش ملی و ١٤ اثر در بخش ویژه به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش بینەر به نقل از ابصارخبر، آیدین صادقی مقدم دبیر اولین جشنواره ملی عکس حیران از پایان داواری اولین جشنواره ملی عکس حیران خبرداد و گفت: پس از بررسی آثار رسیده، ١٧٦١ اثر در بخش ملی و ٣٨٢ اثر در بخش ویژه و در مجموع از ٢٣٨ عکاس شرکت کننده در این جشنواره، طبق رای هیات داوران، تعداد ٣٥ اثر در بخش ملی، از ٢٧ عکاس و در بخش ویژه، تعداد ١٤ اثر، از ١١ عکاس بعنوان آثار راه یافته به اولین جشنواره ملی عکس حیران انتخاب شدند.

وی افزود: داوری آثار دریافتی توسط داوران، آقایان کاوه فرزانه بابک شعبانی و شاهین جلالی، در دبیرخانه جشنواره، مستقر در سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل برگزار شد.

اسامی برگزیدگان به ترتیب حروف الفبا، به شرح ذیل است:

 

بخش ملی

  1. افشین آذریان
  2. حسن الوند
  3. داوود ایزد پناه (٢ اثر)
  4. عدنان باقری (٢ اثر)
  5.  پریسا پاکدامن
  6.  مهدی پور نصر
  7. نیما مهدی پور عمرانی (٤ اثر)
  8. دامون پور نعمتی
  9. مرتضی جعفری
  10. سید علی حسینی فر (٢ اثر) 
  11. مجید حجتی
  12. محمود حدائق نیا
  13. جواد خالندپور
  14. امین دهقان
  15. مرتضی رفیع خواه
  16. کیوان شمس
  17. مرتضی صدری
  18. اصغر عالیشاه
  19. مهدی عبدلی
  20. امید فرخ
  21. امیر قیومی
  22. سهراب کاوه (٢ اثر)
  23. محمود کلنگری
  24. محمد صابر کریمی
  25. سعید محمد زادە
  26. سعید رضا مقصودی (٢ اثر)
  27. امیر مهدی نجفلو شهپر

 

بخش ویژه

  1. محسن ابراهیمی
  2. مهدی پور نصر
  3. امین دهقان
  4. مرتضی رفیع خواه
  5. مهدی عبدلی
  6. معصومه فریبرزی
  7. اکبر قنبری
  8. حسین قاسم زاده
  9. کیوان قلی زاده
  10. محمود کلنگری (٢ اثر)
  11. فرنوش میناوند

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عکس حیران روز چهارشنبه ٢٨ تیرماه ٩٦ راس ساعت ١٧ در محل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل برگزار خواهد شد.

افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب نیز در همان روز از ساعت ١٩ در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

نقد و  بررسی و آسیب شناسی آثار رسیده، توسط آقای کاوه فرزانه و ورکشاپ عکاسی طبیعت توسط آقایان داور علایی و فرشید علیزاده نیز از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

جشنواره ملی عکس حیران با همکاری شرکت بی ویژن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل، پایگاه تحلیلی خبری آذفوتو، چاپ فروغ ایران و پایگاه تحلیلی خبری ابصار خبر در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php