رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الخميس ۴ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Thursday 13 December
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٩(°C)
    وزش باد ١١(mph)
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
  • کد خبر : 6548
  • مشاهده : 396 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » عکاسی
  • چاپ خبر : فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره به شرح زیر منتشر شد: فراخوان دومین جشنواره عکاسیِ دیواندره (آینه – آینه‌گی) انجمن هنرهای تجسمی دیواندره با هدف بالابردن سطح سواد بصری جامعه ،توجه و اهمیت بیشتر به هنر در شهرستان با توجه به نیاز احساس شده در این زمینه و ترویج فعالیتهای خلاقانه و بهره گیری از تکنولوژیهای […]

فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره به شرح زیر منتشر شد:


فراخوان دومین جشنواره عکاسیِ دیواندره
(آینه – آینه‌گی)

انجمن هنرهای تجسمی دیواندره با هدف بالابردن سطح سواد بصری جامعه ،توجه و اهمیت بیشتر به هنر در شهرستان با توجه به نیاز احساس شده در این زمینه و ترویج فعالیتهای خلاقانه و بهره گیری از تکنولوژیهای دیجیتال برای ترویج فعالیت های خلاقانه در نظر دارد جشنواره عکسی با عنوان" سومین جشنواره عکاسیِ دیواندره (با موضوع آینه-آینه‌گی)" برگزار نماید.
لذا از تمام هنرمندان و علاقمندان به هنرعکاسی در شهرو روستاهای دیواندره دعوت بعمل می آورد در این حرکت فرهنگی و هنری مشارکت نمایند.
برگزارکنندگان:
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره
انجمن هنرهای تجسمی شهرستان دیواندره

موضوع جشنواره:
آینه-آینه‌گی
این شیء اعجاب انگیز از دیرباز به عنوان نمادی در آداب و رسوم وجود داشته و در کنار سورها، گورهای مردگان، سفره های هفت سین و… دیده شده است.بعدها نیز در بسیاری از شاخه های علمی مثل روانشناسی،فلسفه و عرفان کاربرد پیدا کرده و بویژه در متون عرفانی و اسطوره ای به شیوه ای نمادین بکار گرفته شده است.
مولانا نیز در تمثیل نامدار"مرئی کردن چینیان با رومیان" در مثنوی، به خاصیت آیینگی اشاره کرده است و این تمثیل را به دل تعمیم می دهد که "بی صورتی و بی رنگی اصل است اگر دل صیقل بخورد، بی رنگی می آید و بی رنگی، مادر همه رنگهاست" بنابراین اگر زنگارهای دل زدوده شود، قابلیت تصویرگری می یابد.
علاوه براین کارکردهای معمول، گاه تخیل خاص خالق اثر، تصویری منحصر به فرد و گاه مخالف با کارکردهای معمول را آفریده است.

شرایط و مقررات:
۱- شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را با کیفیت بالا با دوربین، گوشی های هوشمند و یا تبلت گرفته باشند.
۲- عکس ها می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند.
۳-  هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۴ عکس  به صورت تک عکس و یا  2 مجموعه ی عکس به دبیرخانه ارسال نماید.
۴- قالبی که عکسها در نمایشگاه ارائه می شود کادر مربعی ( ۳۰ x 30  cm) می باشد.

نحــوه انتخاب و  ارســال آثـار:
الف – روی CD فایل اصلی عکس و فایل برش داده شده آن در قالب ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر را قرار دهید و تحویل دبیرخانه جشنواره دهید.

-غیر از برش و تصحیح نور و رنگ در عکس هرگونه دخل و تصرف دیگرکه سندیت عکس را مخدوش کند قابل قبول نیست .
-رویCD نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود را بنویسید.
-و نیز در یک برگه همراه  CD  مشخصات کامل خود شامل: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، آدرس، تلفن و آدرس ایمیل یا تلگرام خود را تحویل نماید.
ب – شورای هنری تصویر آثار را بررسی کرده و آثار منتخب را بر می گزینند. سپس نتیجه به شرکت کنندگان اطلاع داده می شود. در این مرحله منتخبین در تعامل و هماهنگی با شورای هنری، اثر نهایی را آماده و به دبیرخانه جشنواره تحویل می دهند.

حقوق پدیدآورنده:
–  فرض را برآن می گذاریم که همه آثار دارای اصالت هستند و نام درج شده روی اثر را صاحب اثر می دانیم لذا کلیه مسئولیت های قانونی و حقوقی مرتبط با اثر به عهده شرکت کننده خواهد بود.
–  در عکاسی از اشخاص حقیقی نیز اجازه نمایش برعهده عکاس می باشد.
–  به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در مسابقه اهداء می‌شود و نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزارخواهد شد که زمان آن را در اطلاعیه های بعدی در کانال انجمن @anjomanehonar به اطلاع خواهد رسید.
–  ارسال آثار به منزله تایید و پذیرش شرایط و مقررات است و اجازه استفاده و انتشار آثار در برنامه های مربوط به انجمن هنرهای تجسمی دیواندره بدون محدودیت به برگزارکنندگان داده می شود.

گاه‌شمار جشنواره:
شروع ارسال آثار:  اول/اسفند/  96
آخرین مهلت ارسال آثار:  18/ فروردین/۹۷
جوایز:
– نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰  هزارتومان جایزه نقدی
– نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ  400 هزارتومان جایزه نقدی
– نفر سوم: لوح تقدیر و مبلغ  300 هزارتومان جایزه نقدی

راه‌های ارتباطی و تماس:
آدرس: دیواندره – انتهای فاز۲ – مجتمع فرهنگی هنری ارشاد – طبقه همکف – دفتر انجمن هنرهای تجسمی دیواندره
لینک کانال انجمن برای پیگیری اخبار و اطلاعیه ها:  @anjomanehonar
شماره تماس:   09365463216

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
709
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php