رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۸ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 September
    مهاباد لطیف
    ٢۶(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر : 6577
  • مشاهده : 242 بازدید
  • تئاتر » تیتر 2 » س.ت
  • چاپ خبر : مقاله ی هنرمند مهابادی رتبه نخست را کسب کرد
در همایش علمی نمایش درمانی

مقاله ی هنرمند مهابادی رتبه نخست را کسب کرد

مقالات برتر نخستین همایش علمی نمایش درمانی معرفی شدند.

به گزارش بینەر، در نخستین همایش علمی نمایش درمانی ایران با حضور "دکتر فیروزی" معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و "دکتر تحفه گر" معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی و "طباطبایی" رئیس اداره هنرهای نمایشی سه مقاله برتر و دو مقاله مشروط به اصلاح مجدد معرفی شدند.
نخستبن همایش علمی نمایش درمانی از سوی هیات علمی نخستین همایش ملی نمایش درمانی( دراما تراپی) شامل دکتر" لیلا برون" ، دکتر" مرجان کاشانی "و دکتر "مجید امرایی" سه مقاله برتر و دو مقاله مشروط به اصلاح معرفی شدند.
این مقالات به شرح زیر است:

– بررسی تأثیرسایکودرام (فنون آینه و خود بازنمایی) بر خود پنداره جوانان خطرپذیر پسر دوره دوم متوسطه شهرستان مهاباد
نویسنده:امیدپیروی اسلام(دانشجوی مقطع دکتری روانشناسی ترکیه آنکارا، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه ازاد) (از آذربایجانغربی)(مقاله برتر اول)

– اثربخشی سایکودراما (روان نمایشگری) بر میزان عزت نفس و ابراز وجود دانش آموزان
نویسنده : حامد حجام زاده (کارشناس ارشد روان شناسی بالینی از دانشگاه تنکابن و عضو یونیمای جهانی) ( از مازندان )(مقاله برتر دوم)

– اثربخشی تئاتر درمانی بر ناگویی هیجانی زوجین معلول جسمی حرکتی
نویسنده: محبوبه صلاحی(کارشناس ارشد مشاوره خانواده)(مقاله برتر سوم)

– اثربخشی رویکرد روان نمایشگری بر افسردگی ، شادکامی و سازگاری اجتماعی دانشجویان ناشنوا
نویسنده : مریم ملکی، (کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی ایران) (از استان مرکزی ) (مشروط به اصلاح)

–  بررسی نقش سایکودرام در بهبود ارتباطات بین فردی و مهارت های اجتماعی
نویسنده: پریامژگانی (دانشجوی مقطع دکترای تخصصی مشاوره) (از کرمانشاه ) (مشروط به اصلاح)

همچنین در این مراسم نشان خبره نمایش درمانی به" اصغر تنهایی" از استان مرکزی و "حمید کیانیان" از خراسان رضوی اهدا شد. گفتنی است نخستین همایش علمی نمایش درمانی ۱۹ اسفند ماه با دبیری #مجید_امرایی در مشهد مقدس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
624
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php