رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۸ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 September
    مهاباد لطیف
    ٢۶(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
  • کد خبر : 6536
  • مشاهده : 315 بازدید
  • تیتر » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : ۲۰ اسفند آخرین مهلت برای شرکت در جشنواره فیلم و عکس «ژیار»

دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» از پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه ۹۷ با شرکت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان در شهر سنندج برگزار می‌شود

به گزارش بینه‌ر، دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار در اردیبهشت سال ۹۷ در بخش های فیلم، عکس و فیلمنامه برگزار می شود. مقررات شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:

آیین نامه دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار

انجمن سینمای جوانان ایران استان کردستان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در منطقه، دهمین جشنواره فیلم و عکس”ژیار” را با گستره ی منطقه ای دراستانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان برگزار می کند.

بخش های جشنواره

جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه با موضوع ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه برگزار می شود

  • بخش فیلم
  • شامل دو بخش مسابقه و جنبی می باشد.

الف: بخش مسابقه

بخش مسابقه با موضوع فرهنگ بومی شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا به ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه می پردازد

ب: بخش جنبی

این بخش غیر رقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه ها و تجربه های هنرمندان و ایجاد زمینه ای ­ مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست های تخصصی و … .

مقررات خاص بخش فیلم

۱ – حداکثر زمان برای آثار داستانی، پویانمایی و تجربه گرا  ۲۵ دقیقه  و برای آثار مستند ۴۰ دقیقه می باشد.

۲- سرمایه گذار یا تهیه کننده حقوقی به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد.

۳ – تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۴ باشد. فیلم هایی که برای دوره های گذشته این جشنواره ارسال شده اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند..

۵ – از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

۶- در صورت راهیابی فیلم به بخش مسابقه ارسال تاییدیه تهیه کننده الزامی است.

 

شرایط فنی آثار:

 همۀ آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا و بر روی سخت افزارهایی ماننDVD(Data)  – DVD9 –  Flash memory -Hard External – SD card و تنها با فرمت‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ارایه شوند. (سخت افزارهای فوق الذکر عودت داده می شود)

همه آثار ارسالی با نرم افزارها و فرمت های اعلام شده به شرح ذیل تهیه شوند:

فرمت های قابل پذیرش:

  • سیستم عامل Windows

الف – نرم افزار Edius :

  • XD cam
  • HDV(m2t)
  • Canopus HQ standard
  • DV Avi

ب- نرم افزار Premiere:

  • MPEG4 (H.264)
  • MXF OP1a
  • Microsoft Avi
  • سیستم عامل MAC
  • نرم افزارهای Finalcut و Premiere:
  • XDCAM EX (35Mb/s VBR)
  • MOV(H.264)

تذکر مهم: از آنجا که در این جشنواره فرآیند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره یک مرحله‌ای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط فیلمساز، مستقیماً و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد. از این رو اکیداً از ارسال آثار خود به صورت  DVD video یا همان VOB خودداری فرمایید.

بدیهی است به علت تراکم آثار ارسالی و محدودیت زمانی، فایل‌های معیوب و یا فرمت‌های متفرقه به هیچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.

  جوایز بخش فیلم:

هیأت انتخاب و داوری متشکل از سه تا پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان،  بخش مسابقه را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد:

۱- جایزه بزرگ شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلم جشنواره ( این جایزه به تهیه کننده تعلق می گیرد)

۲- تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلم داستانی

۳ – تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلم پویانمایی

۴-  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به بهترین فیلم مستند

۵ – تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلم با نگاه تجربه گرا

۶ – دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین پژوهش در فیلم مستند

۷- دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلمنامه

۹ – دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین تصویربرداری

۱۰ – دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین تدوین

۱۱ – دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین صدای فیلم

۱۲- هیات داوران می تواند حداکثر دو دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال تحت عنوان تقدیر هیات داوران اهدا کنند.

  بخش فیلمنامه:

به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه نویسی و با توجه به اهمیت فرهنگ بومی به عنوان زیر ساخت تولید فیلم در دو بخش زیر برگزار می گردد.

 – بخش آزاد

 – بخش اقتباسی( اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی)

 مقررات خاص بخش فیلمنامه :

۱–  هر فیلمنامه باید به  شکل آنلاین ثبت نام شده  و کد دریافتی از سایت را نزد خود نگه دارید.

۲- فیلمنامه ها باید با یکی از دو فرمت pdf  یا word  در هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

۳– همراه بودن خلاصه فیلمنامه در حداکثر یک صفحه A4 در صفحه اول فیلمنامه  الزامی است.

۴– فیلمنامه می بایستی بر مبنای زمان حداکثر ۲۵ دقیقه نوشته شده باشد.

۵– تعداد فیلمنامه های ارسالی هر نفر برای هر سه بخش آزاد، اقتباسی و ویژه در مجموع حداکثر چهار فیلمنامه در نظر گرفته شده است.

۶– فیلمنامه های ارسالی نباید تولید شده باشند.

 

   جوایز بخش فیلمنامه:

هیأت داورن متشکل از سه کارشناس و هنرمند، این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد:

بخش آزاد:

۱ – تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر اول

۲ – دیپلم افتخارجشنواره ، مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر دوم

۳ – دیپلم افتخارجشنواره ، مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر سوم

 بخش اقتباسی :

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه اقتباسی

*  در این بخش به بهترین فیلمنامه از استان کردستان جایزه حمایت از تولید تعلق خواهد گرفت.

بخش عکس

شامل دو بخش مجموعه عکس و تک عکس است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی های فرهنگ بومی مناطق، ارائه اندیشه ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می شود.

مقررات خاص بخش عکس :

– شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است .

– عکس های راه یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مشخصات آثار

عکس ها باید با فرمت JPG  با پسوند RGB ، اندازه ضلع بزرگ ۱۲۰۰ پیکسل وحداقل ۳۰۰ کیلوبایت و حداکثر ۷۰۰ کیلوبایت هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

هر عکاس حداکثر با ۱۰ فریم به صورت تک عکس یا مجموعه عکس می تواند شرکت کند.

الف: مجموعه عکس

هرعکاس می تواند حداکثر ۷ قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکس قرار می گیرند ارسال نمایند.

ب: تک عکس

عکاسان در این بخش حداکثر با ارسال ۵ قطعه عکس می توانند در مسابقه شرکت کنند.

ج) عکس ها می تواند به صورت رنگی وسیاه وسفید باشد.

حقوق معنوی آثار پذیرفته شده :

الف) برگزار کننده به هر تک عکس راه یافته به جشنواره مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ ریال و هر مجموعه عکس ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال پرداخت می کند.

ب) صاحبان آثار  به برگزار کنندگان اجازه می دهند تا از آثارشان در کلیه انتشارات، بیلبورد های تبلیغاتی، پوستر جشنواره در نمایشگاه های فرهنگی داخلی استفاده کنند.

جوایز بخش عکس :

هیأت داوران متشکل از  سه کارشناس و هنرمند، این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

  • تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بهترین مجموعه عکس

۲ – تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عکس اول

۳–  دیپلم افتخار و مبلغ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰  ریال به عکس دوم

۴ –  دیپلم افتخار و  مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به عکس سوم

بخش جنبی

– در این بخش آثار عکاسان مطرح داخلی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مقررات عمومی

  • شرکت همه‌ی فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد است.
  • ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است بنابر این لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و هنگام ارسال کپی آثار، نام فایل را به کد دریافتی از سایت تغییر نام دهند.
  • به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.
  • به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.
  • آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌گردند.
  • دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده را نمی پذیرد.
  • پس از راهیابی اثر به جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد.
  • اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.
  • تهیه کننده و یا نماینده قانونی دارای مجوز ایشان به انجمن سینمای جوانان ایران اختیار می دهد که فیلم های منتخب را در فضاهای آموزشی به طور اعم کلمه که فاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است بالاخص دفاتر و شعب انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درآورد.
  • تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام شده می‌باشد.

گاه‌شمار جشنواره :

آخرین مهلت ثبت نام و  ارسال آثار:  ۲۰ اسفندماه

انتخاب آثار:  ۲۲ اسفند ماه

اطلاع رسانی:  از نیمه دوم فروردین ماه

برگزاری:  ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه

«مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد»

نشانی ارسال آثار: کردستان / سنندج / میدان آزادی / خیابان فلسطین / جنب فرمانداری / اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان / کد پستی: ۶۶۱۶۷۱۵۷۴۱ / تلفن : ۰۸۷۳۳۲۳۲۹۳۳

توجه: روی پاکت ارسال قید شود: مربوط به دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
624
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php