رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


    مهاباد لطیف
    ١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.٧۶(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 1-Low
    رطوبت ٢۵.٧۶(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

پنج اثر از «ابراهیم سعیدی» در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش بینەر به نقل از ستاد خبری سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به پاس یک عمر تلاش «ابراهیم سعیدی» در حوزه فیلم کوتاه پنج اثر از این فیلم‌ساز مهابادی در چهارمین روز جشنواره ۲۸ مهرماه نمایش داده می‌شوند.

در این برنامه سه فیلم مستند «همه‌ی مادران من»، «روژگیران»، «خانه مادری‌ام مرداب» و دو فیلم داستانی «ژیله مو» و «چاه» روی پرده می‌روند. سعیدی، «همه‌ی مادران من» و  «ژیله مو» را کارگردانی کرده، در «خانه مادری‌ام مرداب» و «چاه» تدوین اثر را عهده‌دار بوده و «روژگیران» را با همکاری مشترک مهرداد اسکویی کارگردانی، فیلم‌برداری و تدوین کرده است.

وی بیش از ۳۰ سال در رشته‌های مختلف سینمایی همچون کارگردانی، مونتاژ، فیلم‌برداری و عکاسی فعالیت داشته است و داوری جشنواره‌های مختلف فیلم، عکس و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مونتاژ و مستندسازی  در داخل  و خارج  از کشور را در پرونده دارد. فریادهای خاموش، روژگیران، مرثیه پریشانی، ژان، ژیله مو، هیلین از جمله فیلم‌های وی هستند.

برگزیده بهترین مونتاژ برای فیلم چاه از جشنواره گرانادای اسپانیا، برگزیده بهترین مونتاژ از سوی انجمن تدوینگران ایران برای فیلم چاه، برگزیده بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم روژگیران، برگزیده بهترین فیلم بخش مردم نگاری جشنواره فیلم سینما حقیقت برای فیلم روژگیران، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم همه مادران من در بخش ملی جشنواره سینما حقیقت، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم ماندوو از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، جایزه ویژه هیأت داوران برای مونتاژ فیلم خاطرات بر سنگ از جشنواره بین‌المللی رایور ران آمریکا  از جمله جوایز سعیدی در سه دهه فعالیت وی هستند.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یک جوان ٢١ ساله و ٤ سالن سینما

بازگشایی یا بازبسته شدن سینما؟

سالها از تعطیلی سینماهای مهاباد و بوکان به مانند بسیاری از شهرهای دیگر می گذرد و در این میان به غیر از اکران پراکنده آثار برخی از فیلمسازان، به مفهوم واقعی سینما، این شهرها فاقد این نشانه ی برجسته ی فرهنگی بوده اند. با این حال بعد از اعلام چندباره ی فراخوان مزایده ای جهت واگذاری سالن سینمای ! شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و خوی در اوایل سال جاری، بالاخره و بعد از عدم استقبال معنادار،  جوانی ٢١ ساله از خوی در تاریخ ١٧ تیرماه ٩٦ به طور رسمی برنده ی این مزایده اعلام و قرار شد سالن مجتمع فرهنگی و هنری ٤ شهرها ذکر شده در قالب سینما همزمان به وی  واگذار شود. فارغ از روند برگزاری مزایده و میزان مبلغ آن در این میان چند سوال مهم تر قابل طرح است که شاید نیازمند پاسخ مناسبی برای روشن شدن موضوع باشد. سوال اول اینکه آیا مدیریت همزمان ٤ سالن سینما در ٤ شهر متفاوت برای یک جوان ٢١ ساله  به واقع امکان پذیر است؟ ممکن است در نگاه اول این جواب به ذهن متبادر شود که وی دارای توانمندی های خاصی است که ممکن است دیگران تاکنون از آن بی خبر بوده اند. اما با یک جستجوی ساده دراینترنت عکس آن اثبات می شود و اسم ایشان به غیر از یک وبلاگ معمولی و غیر مرتبط با مقوله ی سینما و یا مدیریت فرهنگی، در هیچ جایی ذکر نشده و نشانی از پیشینه و سابقه ی فرهنگی و یا مدیریتی این جوان دیده نمی شود. با این اوصاف پرسش دوم مطرح می شود که به راستی مدیران فرهنگی استان چه رویکردی نسبت به مفهوم « مدیریت سالن سینما» دارند؟ این روزها در حالی که در شهرهای بزرگ برای بوفه های سینما نیز چارچوب و مقررات خاصی در نظر گرفته شده و خود به مسئله ی مهمی در امر سینماداری تبدیل شده ، به نظر می رسد در استان آذربایجان غربی مدیریت سینما در پایین ترین حد ممکن تصور شده و چه بسا مدیریت سینما با دستفروشی لوح فشرده (DVD) فیلم در کنار خیابان هم تراز انگاشته شده است. حال فارغ از این جنبه باید از این مدیر ٢١ ساله پرسید که اصلا این سالن ها را از نزدیک دیده است؟  بنا به گفته ی برخی از شاهدان این بازدید در چند مورد رخ داده است. پس آیا این مدیر جوان اطلاع دارند برای نمونه سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد که ایشان به عنوان سالن سینما برنده ی آن شده اند هیچ استانداردی برای تبدیل شدن به سالن سینما را  ندارد؟ مشخص نیست سالنی که شرایط اولیه ی کمسیون ماده ٥ را دارا نیست چگونه قرار است میزبان مردم و علاقمندان باشد؟ اگر چه ظاهراً سالن های مجتمع فرهنگی و هنری بوکان و میاندوآب و خوی از وضع مناسب تری نسبت به سالن مهاباد برخوردار هستند ، اما آن ها نیز لزوماً چندان در وضعیت کاملا مطلوبی که به عنوان سالن سینما شایسته ی شهروندانشان باشند قرار ندارند و مشخص ...
css.php