رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٣٢(°C)
    وزش باد ١٣(mph)
    فشار ٢۵.۴٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 5-Moderate
    رطوبت ٢۵.۴٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر : 3183
  • مشاهده : 380 بازدید
  • س.ت » سینما
  • چاپ خبر : راهیابی فیلم کوتاه کارگردان سقزی به دوازدهمین جشنواره ونکوور

فیلم کوتاه ماهی به کارگردانی سامان حسین پور به دوازدهمین جشنواره بین المللی «جزیره ونکوور» کانادا راه پیدا کرد.

به گزارش بینەر، جشنواره «جزیره ونکوور» در دوازدهمین دوره خود شانزده فیلم را به رقابت می‌گذارد؛ که در میان آنها نام یک فیلم کوتاه ایرانی به چشم می‌خورد.
فیلم کوتاه «ماهی» به کارگردانی سامان حسین پور از تولیدات حوزه هنری کردستان به نمایندگی از ایران در دوازدهمین جشنواره «جزیره ونکوور» در کانادا حضور دارد و با فیلم‌هایی از کشورهای کانادا، چین، انگلیس، ایرلند، آمریکا و اسپانیا به رقابت خواهد پرداخت. فیلم کوتاه ماهی داستان پیرزن و پیرمردی است که با اتفاقی ناشی از کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند.این اثر سومین ساخته سامان حسین پور در مقام؛ نویسنده، کارگردان و تدوین گر است که در جشنواره های زیادی حضور داشته و جوایزی را نیز نصیب خود کرده است.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «جزیره ونکوور» دهم و یازدهم فوریه ٢٠١٧ برابر با ٢٢ و ٢٣ بهمن ١٣٩٥ در کانادا برگزار خواهد شد.
سامان حسین پور متولد ١٣٧١ از شهر سقز استان کردستان است. او دانش آموخته سینما می باشد و به تازگی چهارمین اثر خود را با حمایت حوزه هنری استان کردستان تولید کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php