رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۸ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 September
    مهاباد لطیف
    ٢۶(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دفتر هنرهای نمایشی سقز با اهتمام به اهمیت کار فرهنگی، پاسداشت ارزشهای جامعه، ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بالا بردن فرهنگ شهروندی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی سقز را برگزار می‌نماید.

اولویت های حضور در جشنواره:

  1. نگاه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)
  2. شهروند و فرهنگ آپارتمان نشینی
  3. شهروند و حفظ شهر
  4. شهروند و شهر پاک
  5. شهروند و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  6. شهروند و ترافیک
  7. موضوعات و آسیب های اجتماعی ( اعتیاد، خودکشی، نزاع خیابانی و تکدی گری)
  8. (بخش ویژه) معلولیت و نشان دادن توانایی‌های آنان

موضوعات آزاد نیز در اولویت بعدی قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۹ شهریور نود و شش به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی، دفتر هنرهای نمایشی سقز تحویل دهند.

بازبینی آثار بصورت حضوری و ارائه لوح فشرده توسط بازبین‌های جشنواره ارزیابی خواهد شد و آثار منتخب جهت حضور در جشنواره ۱۲ شهریور معرفی خواهند شد.

این جشنواره ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه در محوطه تئاتر خیابانی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار می‌گردد.

جوایز جشنواره 

  • کارگردانی اول تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان 
  • کارگردانی دوم ۲۵۰ هزار تومان
  • کارگردانی سوم ۲۰۰ هزار تومان
  • طرح و ایده اول تندیس جشنواره و مبلغ  ۳۰۰ هزار تومان 
  • طرح و ایده دوم  ۲۵۰ هزار تومان
  • طرح و ایده سوم  ۲۰۰ هزار تومان
  • بازیگری اول مرد تندیس جشنواره و مبلغ  ۳۰۰ هزار تومان
  • بازیگری دوم مرد  ۲۵۰ هزار تومان
  • بازیگری سوم مرد  ۲۰۰ هزار تومان
  • بازیگری اول زن تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان 
  • بازیگری دوم زن  ۲۵۰ هزار تومان
  • بازیگری سوم زن  ۲۰۰ هزار تومان
  • طراحی فضا اول تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان
  • طراحی فضا دوم  ۱۰۰ هزار تومان
  • طراحی لباس اول تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰۰ هزار تومان
  • موسیقی تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
624
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php