رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الخميس ۴ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Thursday 13 December
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٩(°C)
    وزش باد ١١(mph)
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

نمایشگاه نقاشی آثار هنرمند سنندجی «حسام جاوید نیا» از ۲۰  تا ۲۵ شهریور درگالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.  

به گزارش بینەر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان؛ وریا هاشمی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری ضمن اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه تعداد ۲۰ اثر نقاشی در اندازه های مختلف حاصل تلاش این هنرمند توانمند سنندجی با موضوع سبک آوسترا به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته می شود.

وی افزود: تکنیک آثار ارائه شده در این نمایشگاه ترکیب مواد و برروی بوم به مدت ه روز در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به معرض نمایش علاقه مندان قرار گذاشته شد.

حسام جاویدنیا متولد ۱۳۶۳ سنندج کارشناس ارشد باستان شناسی و دارای دان ۱ جودو از سال ۱۳۸۰ نقاشی را شروع و زیر نظر اساتید همچون استاد فردین صادق ایوبی در محل حوزه هنری در زمینه طراحی و نقاشی به فعالیت پرداخته اند و در سال ۸۳ به عنوان هنرجوی برتر حوزه هنری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی تاکنون در زمینه طراحی دو نمایشگاه انفرادی در اردبیل ۱۳۸۶ و در مازندران ۱۳۹۱ برپا نموده است و این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی این هنرمند محسوب می گردد.

جاویدنیا همچنین مسئول کانون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۸۶، طراح مجله ی علمی، فرهنگی، اجتماعی طلوع در سال ۱۳۸۵در دانشگاه محقق اردبیلی، «طراح طراح کتاب شعر» ماه در محاق دکتر شفیعی، مدرس آموزش طراحی در موسسه فرهنگی هنری خیال عاشقانه پائیز کردستان و مدرس آموزش طراحی در دانشگاه محقق اردبیلی را در کارنامه دارد.

این نمایشگاه سه شنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۶ افتتاح و در ایام برگزاری همه روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر ۱۶ الی ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
709
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php