رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵
  • کد خبر : 6067
  • مشاهده : 314 بازدید
  • تیتر
  • چاپ خبر : اسامی فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت اعلام شد

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد

به گزارش بینەر فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» در دو گروه مستندهای کوتاه (۴۵ دقیقه و کمتر) و مستندهای بلند (بالای ۴۵ دقیقه) جشنواره سینما حقیقت اعلام شد که تعداد مستندهای کوتاه ۳۷ فیلم و مستندهای بلند ۴۱ فیلم است.

در میان منتخبین نام دو فیلمساز مهابادی (ابراهیم سعیدی و یاسمن شریف منش) و یک فیلمساز ایلامی(فتح الله امیری) دیده می شود. اسامی فیلم‌های بخش مسابقه ملی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
مستندهای کوتاه: آب سوخته (مرتضی مطوری)، بومرنگ (پدرام ابویی)، بی‌گدار (علیرضا دهقان)، پدر پروانه‎ها (یزدان پرونده)، پرنده آبی (کاوه بهرامی‎مقدم)، پری خوانی (معصومه کیانی)، پسر ویشتاسب (عباس صاحب)، پناهگاه حامی (حامد کلجه‎ای)، پندوم (اردوان زینی سوق)، پیش از سی سالگی (فضل‌الله تاری)، تالاب جازموریان (فرهنگ خاتمی)، جام در آفساید (فرهاد درودگر)، چهل و یک (علی خوشدلی)، خاک‎های نرم فکه (عباس عمرانی بیدی)، داستان عروسک‌ها (سیدمصطفی فخاری)، دود (محمد احسانی)، دوران افشاریه (ابوالفضل توکلی)، دیوارهای خاموش (سعید خدارضایی)، راه دل (مهدی زمانپور کیاسری)، زندگی روی خاکریز (حجت طاهری)، زیورک (مهدی میرزایی)، سالسوس (آریان عطارپور)، شبیه مضحک (علی‌محمد ناصربافقی)، صحنه آخر (محمد قاسم‌پور)، فرزند (رضا فخاری)، فرهنگ عبارت است از: (مختار نامدار)، قصه بلوار (داود اشرفی)، گوتنبرگ کجاست؟ (مرتضی بالیده)، لوتوس (محمدرضا وطن‌دوست)، محیط‌بان و پلنگ (فتح‌الله امیری، نیما عسگری)، من شیخ عبدالصاحب هستم (احمد معبودی)، میرزا جواد (سعید فرجی)، میکل آنژ افغانستان (محمد صفا)، نادره کار (منوچهر مشیری)، نقطه سرخط (جمشید مجددی)، نقطه و شیر (سروناز علم‌بیگی)، وازاریه (حسن نقاشی)
اعضای هیات انتخاب بخش مستندهای کوتاه مسابقه ملی «سینماحقیقت» به این شرح بودند: آقایان علی‌اکبر ولدبیگی، ابوالقاسم ناصری، مهدی اسدی، سیدمحمدصادق جعفری، صادق سوری


مستندهای بلند: آلاله (فرشاد اکتسابی)، ابوایست (امیرصادق محمدی)، الشيخ ابا‌ حاتم (سیدعدنان طاهری‌موسوی)، ادوارد (محمدباقر شاهین)، اینستاگرامر (سینا کیانپور)، بانو قدس ایران (مصطفی رزاق‎کریمی)، بند آب، بند خاک (فرهاد ورهرام)، پارک ملی سیاهکوه (محسن عباسی‌سرچشمه)، پریدن از روی دیوار آتش (محمد صنگوری)، پسر حاج‌علی (حمید کوهپایی)، پنج‌شنبه‌سوری (محمدحسن فردوسی‎زاده)، ترور سرچشمه (محمدحسین مهدویان)، چند ملاقات با یک زن (احمد جلیلی‌جهرمی)، خوشبخت بودم که نمی‌توانستم متنفر باشم (رضا فرهمند)، داستان فیکا و فیدان (دلاور دوستانیان)، در جستجوی خانه خورشید (مهدی باقری)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی، کوروش عطائی)، در گرداب انقراض (فتح‌الله امیری)، دست‎های خالی (جمشید بیات‌ترک)، رزم‌آرا: يک دوسيه مسکوت (احسان عمادی)، زنبورک در گام مینور (مریم سپهری)، ستاره‎ای دور اما روشن (مرتضی آکوچکیان)، سربازخانه (هادی معصوم‎دوست)، سمفونی ایران (وحید موسائیان)، شرح یک عکس (ساتیار امامی)، عشق به سبک دیکتاتور (یاسمین شریف‌منش)، عشق شمعدانی (میلاد محمدی)، علی آقا (کامران حیدری)، فرزندان زمین (محسن سخا)، قاضی و مرگ (حسن خادمی)، کویرس، وطن کوچک من (سعید صادقی)، مادرم ایل من (عزت‌الله پروازه)، معرف (آزادی رضائیان‌مقدم)، ملوانان تنها به دریا نمی‎روند (الله‌کرم رضایی‌زاده)، نشان (الهام اسدی)، وادی خاموشان (شهرام میراب‌اقدم)، وقایع خانه سینما (پگاه آهنگرانی)، وه انتیوک شاپور (سودابه مجاوری)، هاسوخته (لیلا امینی)، هیوا (ابراهیم سعیدی)، یک لقمه خواب (مونا زندی‎حقیقی)
آقایان احمد طالبی‌نژاد، پژمان مظاهری‌پور، محمود رحمانی، یاسر خیر و مسعود سفلایی، اعضای هیات انتخاب جشنواره در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند بودند.


لازم به ذکر است طبق اعلام دبیرخانه ی جشنواره،  تهیه‌کنندگان و مستندسازان ۷۸ اثر مستند برگزیده‌ی بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت می‌بایست تا اواسط هفته آینده (سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۶) نسخه اصلی فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
فیلم‌های برگزیده باید به صورت فایل دیتا با یکی از فرمت‌های MP4 (H.264) – AVI- MXF- MPEG2- MOV بر روی هارد دیسک یا Flash Memory، DVD9، Blu-ray بطور استاندارد و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز (windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.
ضمن اینکه ارائه پوستر و تیزر فیلم‌های برگزیده روی DVD جهت تبلیغ در روزهای منتهی به برپایی جشنواره سینماحقیقت روی وب‌سایت www.irandocfest.ir و کانال رسمی جشنواره cinemaverite@ الزامی است.
گفتنی است که اسامی فیلم‌های بخش «جایزه شهبد آوینی» و «خارج از مسابقه» جشنواره سینماحقیقت نیز متعاقباً اعلام خواهند شد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، در تهران برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
659
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php