رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۵ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 14 November
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٧(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴٩(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٩(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
  • کد خبر : 6194
  • مشاهده : 414 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : همه مادران من در مهاباد اکران شد

مهاباد- همه مادران من به کارگردانی ابراهیم سعیدی در هفتمین پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان مهاباد با حضور علاقمندان به نمایش گذاشته شد

 

به گزارش بینه‌ر، رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد اظهار کرد: فیلم همه  مادران من به کارگردانی ابراهیم سعیدی ،محصول کشور ایران و عراق و در تایم ۵۲ دقیقه در انجمن سینمای جوانان مهاباد با حضور کارگردان و جمعی از علاقمندان به سینما به نمایش گذاشته شد 

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم با روایتی مستند قتل و عام و انفال را توسط رژیم بعث عراق به تصویر کشیده است ، ابراهیم سعیدی متولد مهاباد و دانش آموخته سینما با گرایش تدوین می باشد ، کارگردانی فیلم های ژیله مو ، روژگیران ، مرثیه پریشانی ، فریاد های خاموش و  فیلم سینمایی ماندو ،تدوین بیش از یک صد فیلم  داستانی و مستند را در کارنامه خود دارد 

وی همچنین ادامه داد: برگزیده بهترین مونتاژ برای فیلم چاه از جشنوارهگرانادای اسپانیا، برگزیده بهترین مونتاژ از سوی انجمن تدوینگران ایران برای فیلم چاه، برگزیده بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم روژگیران، برگزیده بهترین فیلم بخش مردم نگاری جشنواره فیلم سینما حقیقت برای فیلم روژگیران، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم همه مادران من در بخش ملی جشنواره سینما حقیقت، برگزیده ویژه هیأت داوران برای فیلم ماندوو از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت،جایزه ویژه هیأت داوران برای مونتاژ فیلم خاطرات بر سنگ از جشنواره بین‌المللی رایور ران آمریکا از جمله جوایز سعیدی در سه دهه فعالیت وی هستند

ریس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت : پاتوق های فیلم کوتاه سه شنبه های هر هفته در انجمن سینمای جوانان مهاباد در حمایت از فیلمسازان و تشویق و ترغیب آنها جهت تولید فیلم های فاخر برگزار می شود 

بایزیدی با بیان اینکه شهرستان مهاباد فاقد سینما و از شهرهای در حوزه فیلمسازی افزود : نمایش فیلم های در اتاق آموزشی این دفتر و با کمترین امکانات به نمایش گذاشته می شود و این مستلزم آن است  که مسولین اجرایی شهرستان در خصوص پیگیری بازگشایی سینما و با در اختیار گذاشتن سالن جهت نمایش و یا ایجادساخت سینما با ظرفیت استانداردر جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری این شهرستان و حمایت از فیلمسازان اقدام نمایند

انجمن سینمای جوانان مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و از انجمن های ۶۰گانه  فعال در حوزه فیلمسازی می باشد 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
680
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php