رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٨(°C)
    وزش باد ۴(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر : 6659
  • مشاهده : 95 بازدید
  • ادبیات » تیتر 3 » س.ت
  • چاپ خبر : برترین های نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان کردستان معرفی شدند

نفرات برتر نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان کردستان یادواره استاد سید محمود گلشن کردستانی همزمان با هفته هنر انقلاب شامگاه چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۷ در آیینی و با حضور جمعی از مسوولان، شاعران و نویسندگان استان در سنندج معرفی شدند.

به گزارش بینەر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ،  در این آیین و براساس رای هیات داوران در بخش شعر متشکل از آقایان کامبیز کریمی ، بهزاد کرم اللهی و خانم دکتر نسرین علی اکبری نفرات برتر شعر کردی و فارسی به شرح ذیل معرفی گردیدند .
در بخش فارسی :
رتبه سوم شامل لوح تقدیر ومبلغ ۲ میلیون ریال تعلق گرفت به خانم نیلوفر ملایی از سنندج
رتبه دوم شامل لوح تقدیر ومبلغ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به خانم میدیا حسنی از سنندج  
رتبه اول شامل لوح تقدیرومبلغ ۴ ریال تعلق گرفت به خانم بنفشه بازوند از سنندج .
در بخش شعر کردی :
رتبه سوم شامل لوح تقدیر ومبلغ ۲ میلیون ریال به صورت مشترک تعلق گرفت به خانم سمیرا صلاحی از سنندج و آقای امید ظاهری از استان ایلام
رتبه دوم شامل لوح تقدیر ومبلغ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به آقای دیاکو بادکان از شهرستان مریوان
رتبه اول شامل لوح تقدیرومبلغ ۴ ریال تعلق گرفت به خانم  فوزیه میرکی  از سنندج.
در بخش ویژه شعر :
رتبه  برتر شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به خانم سوما رحمانی از سنندج .
در بخش داستان نیز بر اساس رأی هیئت داوران متشکل از آقایان عطاء نهایی ، محمد رضا کلهر و رضا امیری نفرات برتر داستان کردی و فارسی به شرح ذیل معرفی گردیدند :
در بخش فارسی :
رتبه سوم شامل لوح تقدیر ومبلغ ۲ میلیون ریال تعلق گرفت به آقای صباح سلطانی از قروه با داستان  یک مرد  
رتبه دوم شامل لوح تقدیر ومبلغ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به خانم ناهید نقشبندی  با داستان سارا، فرانک ، لیلی  از سنندج   
رتبه اول شامل لوح تقدیرومبلغ ۴ ریال تعلق گرفت به خانم خاطره محمدی از سنندج  با داستان شاخه های این گوزن مرا می درند.
در بخش ویژه داستان  کردی :
جایزه ویژه  شامل لوح تقدیر ومبلغ ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به خانم سحر مصطفایی  ازسنندج با داستان « شه قامیکی به ره لا»  
در بخش ویژه داستان فارسی  :
رتبه  برتر شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال تعلق گرفت به آقای ایوب رضایی  ازدیواندره با داستان « راه پله » .
نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان  با هدف کشف استعدادهای جوان و حمایت از آثار و تولیدات آنها و تعامل هنرمندان جوان با اساتید در بهمن سال ۹۶ اعلام فراخوان گردید که در مدت زمان ارسال آثار بیش از ۲۶۰ اثر از ۱۴۲ هنرمند  در دبیرخانه جشنواره ثبت که از این تعداد ۶۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت و همزمان با  هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php