رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٨(°C)
    وزش باد ۴(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

به همت واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نشست وکارگاه دو روزه نقاشی انقلاب با حضور نقاشانی از استان های کردستان ، ایلام وکرمانشاه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود .

به گزارش بینەر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، شیلان برهانی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبرگفت: در ادامه برنامه های پیش بینی شده هفته هنر انقلاب اسلامی برگزاری کارگاهی تولید محور دو روزه با حضور هنرمندانی نقاش از استان های کردستان ، کرمانشاه و ایلام یکشنبه ۲۶ و دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۷ با مدرسی استاد فردین صادق ایوبی از اساتید توانمند هنرهای تجسمی و نقاش برگزیده دوسالانه نقاشان جهان اسلام در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد .
وی گفت در این برنامه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ نشست تخصصی بررسی ۴ دهه هنر نقاشی انقلاب و مؤلفه های آن بررسی و سپس از ساعت ۱۵ الی ۱۸ همان روز کارگاه عملی نقاشی با موضوعات انقلابی آغاز می گردد که این کارگاه در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۷ از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت .
برهانی هدف از برگزاری این نشست و کارگاه تخصصی را در کنار آشنایی و هم اندیشی هنرمندان منطقه غرب کشور ، تلاش در جهت تولید آثاری با محوریت هنر انقلاب عنوان کرد و افزود : در این برنامه تعداد ۱۵ هنرمند از سه استان غربی حضور پیدا کرده و در نهایت آثار خلق شده در نمایشگاه هایی در سه استان شرکت کننده به معرض نمایش علاقه مندان قرار خواهد گرفت .
وی تصریح نمود : در سال ۹۷ و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در تلاشیم تا با برگزاری نشست ها و کارگاه های تولید محور در بخش های مختلف تجسمی نسبت به کشف ، جذب و معرفی هنرمندان شاخص و متعهد هنر مبتنی بر ارزشهای دینی و انقلابی اقدام نماییم.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php