رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۶٣(in)

حسین علیزاده چند روز گذشته نامه‌ای به بهروز غریب‌پور جهت شفاف‌سازی درباره حرف‌هایی که در نشست خبری «غمنومه فریدون» فرموده و سبب ایجاد شبهاتی شده بود، نوشت. اکنون نیز غریب‌پور پاسخ خود را منتشر کرد.

به گزارش بینەر، بهروز غریب‌پور در نامه‌ای به شرح زیر برای حسین علیزاده نوشت:

«هنرمند بزرگوار جناب علیزاده عزیز، بابت دو موضوع باید به شما تبریک بگویم نخستین تبریک بابت پیشگام شدن در شفاف‌سازی نظرتان و مسدود کردن راه بر کسانی است که دوستی میان هنرمندان را بر نمی‌تابند و از هیچ کوششی دریغ ندارند که جامعه موثر هنری را به جان هم بیاندازند.

دومین تبریک بخاطر دریافت جایزه هنری است که شما به حق دریافت کرده‌اید و همچون همیشه برای ایران و ایرانی‌ها و اکنون آسیائی‌ها مایه مباهات بوده و هستید؛ میدانم که وقتتان ذیق و درعین حال پر مشغله‌اید اما دعوت می‌کنم که از اُپرای عروسکی خیام دیدن فرمائید تا شاید خلق این آثار را صرفا به حساب محدودیت‌های فضای فرهنگی‌مان نگذارید.

چه بسا پس از دیدن این اُپرا و سایر اُپراهای عروسکی شما عزیز نوآور ترغیب بشوید که اثری برای اجرای عروسکی خلق بکنید اما نتیجه همان باشد که پیش از این فرموده‌اید بی‌تردید آیندگان بر من آفرین خواهند گفت که همچون شما در کنار مردمان سرزمینم مانده‌ام و «محدویت را به امکان» تبدیل کرده‌ام و قنبرک نزده‌ام و آه و ناله نکرده‌ام ترک وطن نکرده‌ام معتاد نشده‌ام بفکر خودکشی هم نیفتاده‌ام و گناه محدودیت‌ها را به گردن کسی نیانداخته‌ام و تا آنجا که مشیت الهی است بر همین سیاق زیر طاق باشکوه ایران عزیز در حد توانم نفس می‌کشم.

شما نیز چنین کرده‌اید و به همین دلیل به وجودتان می‌بالم.»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یک جوان ٢١ ساله و ٤ سالن سینما

بازگشایی یا بازبسته شدن سینما؟

سالها از تعطیلی سینماهای مهاباد و بوکان به مانند بسیاری از شهرهای دیگر می گذرد و در این میان به غیر از اکران پراکنده آثار برخی از فیلمسازان، به مفهوم واقعی سینما، این شهرها فاقد این نشانه ی برجسته ی فرهنگی بوده اند. با این حال بعد از اعلام چندباره ی فراخوان مزایده ای جهت واگذاری سالن سینمای ! شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و خوی در اوایل سال جاری، بالاخره و بعد از عدم استقبال معنادار،  جوانی ٢١ ساله از خوی در تاریخ ١٧ تیرماه ٩٦ به طور رسمی برنده ی این مزایده اعلام و قرار شد سالن مجتمع فرهنگی و هنری ٤ شهرها ذکر شده در قالب سینما همزمان به وی  واگذار شود. فارغ از روند برگزاری مزایده و میزان مبلغ آن در این میان چند سوال مهم تر قابل طرح است که شاید نیازمند پاسخ مناسبی برای روشن شدن موضوع باشد. سوال اول اینکه آیا مدیریت همزمان ٤ سالن سینما در ٤ شهر متفاوت برای یک جوان ٢١ ساله  به واقع امکان پذیر است؟ ممکن است در نگاه اول این جواب به ذهن متبادر شود که وی دارای توانمندی های خاصی است که ممکن است دیگران تاکنون از آن بی خبر بوده اند. اما با یک جستجوی ساده دراینترنت عکس آن اثبات می شود و اسم ایشان به غیر از یک وبلاگ معمولی و غیر مرتبط با مقوله ی سینما و یا مدیریت فرهنگی، در هیچ جایی ذکر نشده و نشانی از پیشینه و سابقه ی فرهنگی و یا مدیریتی این جوان دیده نمی شود. با این اوصاف پرسش دوم مطرح می شود که به راستی مدیران فرهنگی استان چه رویکردی نسبت به مفهوم « مدیریت سالن سینما» دارند؟ این روزها در حالی که در شهرهای بزرگ برای بوفه های سینما نیز چارچوب و مقررات خاصی در نظر گرفته شده و خود به مسئله ی مهمی در امر سینماداری تبدیل شده ، به نظر می رسد در استان آذربایجان غربی مدیریت سینما در پایین ترین حد ممکن تصور شده و چه بسا مدیریت سینما با دستفروشی لوح فشرده (DVD) فیلم در کنار خیابان هم تراز انگاشته شده است. حال فارغ از این جنبه باید از این مدیر ٢١ ساله پرسید که اصلا این سالن ها را از نزدیک دیده است؟  بنا به گفته ی برخی از شاهدان این بازدید در چند مورد رخ داده است. پس آیا این مدیر جوان اطلاع دارند برای نمونه سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد که ایشان به عنوان سالن سینما برنده ی آن شده اند هیچ استانداردی برای تبدیل شدن به سالن سینما را  ندارد؟ مشخص نیست سالنی که شرایط اولیه ی کمسیون ماده ٥ را دارا نیست چگونه قرار است میزبان مردم و علاقمندان باشد؟ اگر چه ظاهراً سالن های مجتمع فرهنگی و هنری بوکان و میاندوآب و خوی از وضع مناسب تری نسبت به سالن مهاباد برخوردار هستند ، اما آن ها نیز لزوماً چندان در وضعیت کاملا مطلوبی که به عنوان سالن سینما شایسته ی شهروندانشان باشند قرار ندارند و مشخص ...
css.php