رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٨(°C)
    وزش باد ۴(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
  • کد خبر : 3172
  • مشاهده : 456 بازدید
  • س.ت » سینما
  • چاپ خبر : حضور پررنگ كردستان در جشنواره فجر ٣٥
اسامی ٢٨ فيلم راه يافته به جشنواره ٣٥ اعلام شد:

حضور پررنگ كردستان در جشنواره فجر ٣٥

اسامی ۲۸ فیلم بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش بینەر، دبيرخانه جشنواره سی و پنجمین جشنواره فيلم فجر، اسامی ٢٨ فیلم راه يافته به بخش مسابقه را اعلام كرد كه بازيگران كرد نقش پررنگ تری در جشنواره ٣٥ دارند: 

١- فرهاد اصلانی با بازی در دو فيلم «یک روز بە خصوص» به كارگردانی همايون اسعديان و «زير سقف دودی» به نويسندگی و كارگردانی پوران درخشنده
٢- «اسرافيل» به كارگردانی آيدا پناهنده و نويسندگی مشترک آيدا پناهنده و ارسلان اميری
٣- نويد محمدزاده با بازی در دو فيلم «بدون تاريخ، بدون امضا» به كارگردانی وحيد جليلوند و «خفگی» به نويسندگی و كارگردانی فريدون جيرانی
٤- «زير سقف دودی» به نويسندگی و كارگردانی پوران درخشنده

همچنين برخی رسانه ها ادعا کرده اند كه «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری به دلیل ممیزی به لیست اصلی راه نیافته است.

اين در حالی است كه محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز جمعه ۱۷ دی ماه در جمع تعدادی از اهالی رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر كه برخی آثار به دلیل اینکه نیاز به ممیزی داشتند تا پروانه موقت برای حضور در جشنواره را بگیرند از جمله فیلم های شهرام مكری و کیانوش عیاری و محمد رسول اف عنوان كرد: هیچ فیلمی نبود که ما با صاحبان آنها برای ممیزی اثر صحبت کرده باشیم. هیات انتخاب در روند انتخاب خود، هم ساختار هم محتوا را درنظر گرفته است و اگر آثار قبول نشده اند دلیلش در نشست بعدی با هیات انتخاب اعلام می شود.

جشنواره فيلم فجر از ١١ تا ٢٢ بهمن در برج ميلاد تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php