رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۸ محرم ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 September
    مهاباد لطیف
    ٢۶(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.۵۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۴(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
  • کد خبر : 2970
  • مشاهده : 357 بازدید
  • س.ت » صنایع دستی
  • چاپ خبر : از هنرمند پيشكسوت نازک كار سنندجی تجليل به عمل آمد
در مراسم تجليل از پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی كشور؛

از هنرمند پيشكسوت نازک كار سنندجی تجليل به عمل آمد

سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش بینەر به نقل از مهر، امروز هفتم دی ماه سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی کشور، محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، عبدالمجید شریف زاده رئیس موزه ملی فرش و جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار شد.
در این مراسم از برخی هنرمندان پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.
مهری ملک ایرندگانی از سیستان و بلوچستان در رشته سوزن دوزی و حصیربافی، فائقه عسگری از استان هرمزگان در رشته رودوزی سنتی، روح الله صفدری از زنجان در چاقوسازی، اصغر کاشی‌تراش اصفهانی از استان البرز و در رشته کاشی‌کاری و عبدالمجید نعمتیان از استان کردستان در رشته نازک کاری چوب مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم همچنین از عبدالعظیم قاسم‌پور در رشته ماشته بافی از استان لرستان، محمدباقر ضرابیان از استان همدان در رشته حلبی سازی، غلام آق از گلستان در رشته زیورآلات سنتی، محسن دلجو در رشته آیینه‌کاری از استان تهران، علی مراد فضل‌اللهی از چهار محال و بختیاری در رشته رنگرزی سنتی، رجبعلی سرشار در سنگ تراشی از خراسان رضوی و جواد سقایی از استان اصفهان و شهر کاشان در رشته شعر بافی تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
624
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php