رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۹ ذو الحجة ۱۴۳۹
  • 2018 Tuesday 21 August
    مهاباد لطیف
    ٣١(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۴٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« تیر    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
اسامی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره کودک و نوجوان ایران اعلام شد؛

کارگردان مهابادی موفق به دریافت جایزه نشد

فیلم کوتاه انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان توانست در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی کاندیدای بهترین فیلمنامه شود.

به گزارش بینەر به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، کارگردان مهابادی که در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی کاندیدای بهترین فیلمنامه برای فیلم انیمیشن «ناگهان باد برمیخیزد» شده بود، موفق به دریافت جایزه نشد.

بر پایه این گزارش هیئت داوران هیچ فیلمی را در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی شایسته دریافت جایزه بهترین فیلمنامه ندانست.

فیلم کوتاه انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» به مدت ۸ دقیقه به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ادریس سامانی با تکنیک تلفیقی پیپر انیمیشن و سل دیجیتال در واحد انیمیشن مرکز مهاباد تولید شده است.  

انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» داستان پدر و پسری است که پدر برای شکار مرغابی ها و پسر برای بادبادک بازی به تپه ای سرسبز می روند. پدر مرغابی ها را شکار می کند و پسر بادبادک بازی می کند تا اینکه با شکار سردسته ی مرغابی ها توسط پدر، بادبادک بازی پسر بچه شکل دیگری به خود می گیرد و …

اسکن و تمیزکاری این فیلم به عهده اسماعیل سعیدی و رنگ آمیزی آن را گزیزه علی پور، منصور محمدامینی و سامان پوراحمد انجام داده اند. 

پژمان علی پور، باران محمد ریحانی، ادریس سامانی و ابراهیم بومی از دیگر عوامل تهیه این انیمیشن هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php