رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٩(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
اسامی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره کودک و نوجوان ایران اعلام شد؛

کارگردان مهابادی موفق به دریافت جایزه نشد

فیلم کوتاه انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان توانست در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی کاندیدای بهترین فیلمنامه شود.

به گزارش بینەر به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، کارگردان مهابادی که در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی کاندیدای بهترین فیلمنامه برای فیلم انیمیشن «ناگهان باد برمیخیزد» شده بود، موفق به دریافت جایزه نشد.

بر پایه این گزارش هیئت داوران هیچ فیلمی را در بخش کوتاه و نیمه بلند و بلند پویانمایی شایسته دریافت جایزه بهترین فیلمنامه ندانست.

فیلم کوتاه انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» به مدت ۸ دقیقه به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ادریس سامانی با تکنیک تلفیقی پیپر انیمیشن و سل دیجیتال در واحد انیمیشن مرکز مهاباد تولید شده است.  

انیمیشن «ناگهان باد بر می خیزد» داستان پدر و پسری است که پدر برای شکار مرغابی ها و پسر برای بادبادک بازی به تپه ای سرسبز می روند. پدر مرغابی ها را شکار می کند و پسر بادبادک بازی می کند تا اینکه با شکار سردسته ی مرغابی ها توسط پدر، بادبادک بازی پسر بچه شکل دیگری به خود می گیرد و …

اسکن و تمیزکاری این فیلم به عهده اسماعیل سعیدی و رنگ آمیزی آن را گزیزه علی پور، منصور محمدامینی و سامان پوراحمد انجام داده اند. 

پژمان علی پور، باران محمد ریحانی، ادریس سامانی و ابراهیم بومی از دیگر عوامل تهیه این انیمیشن هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php