رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۹ ذو الحجة ۱۴۳۹
  • 2018 Tuesday 21 August
    مهاباد لطیف
    ٣١(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۴٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« تیر    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
  • کد خبر : 5997
  • مشاهده : 328 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » هنر
  • چاپ خبر : هنرمندان ارزانتر ایرانگردی خواهند کرد

براساس امضای تفاهم نامه صندوق اعتباری هنر با شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی، خدمات ارائه اقامت ارزان برای اعضا صندوق اعتباری هنر فراهم می شود.

به گزارش بینەر و به نقل از صندوق اعتباری هنر، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره بر اینکه  این تفاهم نامه به منظور تعمیم فرهنگ گردشگری با قیمت مناسب و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های مراکز اقامتی و پذیرایی کشور، منعقد گردیده است، تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه خدمات اقامتی و پذیرایی در کلیه ایام سال به اعضای صندوق اعتباری هنر ارائه خواهد شد.
بیش از ۶۰ مرکز اقامتی ایرانگردی و جهانگردی در بهترین نقاط ایران، براساس توافق انجام شده با تخفیف بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آماده پذیرایی در فصول مختلف سال از اعضاء صندوق می باشد.
سید حسین سیدزاده ايجاد زمينه‌ براي رفاه حال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ارائه خدمات رفاهی مناسب، افزایش نشاط ، دیدار از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی را انگیزه مهم این صندوق برای امضای این تفاهم نامه عنوان کرد و یادآور شد طی هماهنگی های صورت گرفته بین شرکت سفرکارت ملی و صندوق اعتباری هنر امکان بهره مندی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق از خدمات اقامتی و پذیرایی فراهم شده است.
مدیر عامل صندوق اعتباری گفت: بنابر این تفاهم نامه،  پذیرش افراد طبق لیست و مراجعه مهمانان با رویت مدارک شناسایی به منظور ارایه کلیه خدمات سفرصورت می پذیرد.
به گفته سیدزاده، مدت اعتبار این توافقنامه از تاریخ ۹۶/۶/۲۵ به مدت یک سال می باشد و تمدید آن برای یک دوره بعدی در صورت توافق و رضایت طرفین امکانپذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php