رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٢٢(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵۶(in)
    محدوده دید ٩.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵۶(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
  • کد خبر : 5997
  • مشاهده : 232 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » هنر
  • چاپ خبر : هنرمندان ارزانتر ایرانگردی خواهند کرد

براساس امضای تفاهم نامه صندوق اعتباری هنر با شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی، خدمات ارائه اقامت ارزان برای اعضا صندوق اعتباری هنر فراهم می شود.

به گزارش بینەر و به نقل از صندوق اعتباری هنر، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره بر اینکه  این تفاهم نامه به منظور تعمیم فرهنگ گردشگری با قیمت مناسب و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های مراکز اقامتی و پذیرایی کشور، منعقد گردیده است، تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه خدمات اقامتی و پذیرایی در کلیه ایام سال به اعضای صندوق اعتباری هنر ارائه خواهد شد.
بیش از ۶۰ مرکز اقامتی ایرانگردی و جهانگردی در بهترین نقاط ایران، براساس توافق انجام شده با تخفیف بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آماده پذیرایی در فصول مختلف سال از اعضاء صندوق می باشد.
سید حسین سیدزاده ايجاد زمينه‌ براي رفاه حال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ارائه خدمات رفاهی مناسب، افزایش نشاط ، دیدار از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی را انگیزه مهم این صندوق برای امضای این تفاهم نامه عنوان کرد و یادآور شد طی هماهنگی های صورت گرفته بین شرکت سفرکارت ملی و صندوق اعتباری هنر امکان بهره مندی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو صندوق از خدمات اقامتی و پذیرایی فراهم شده است.
مدیر عامل صندوق اعتباری گفت: بنابر این تفاهم نامه،  پذیرش افراد طبق لیست و مراجعه مهمانان با رویت مدارک شناسایی به منظور ارایه کلیه خدمات سفرصورت می پذیرد.
به گفته سیدزاده، مدت اعتبار این توافقنامه از تاریخ ۹۶/۶/۲۵ به مدت یک سال می باشد و تمدید آن برای یک دوره بعدی در صورت توافق و رضایت طرفین امکانپذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php