رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۵ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 14 November
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٧(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴٩(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٩(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
  • کد خبر : 6745
  • مشاهده : 371 بازدید
  • خوشنویسی » س.ت
  • چاپ خبر : کارگاه حضوره نویسی خوشنویسی اسماء متبرک حضرت رسول اکرم(ص)

به مناسبت ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر کارگاه حضوره نویسی خوشنویسی اسماء متبرک حضرت رسول اکرم (ص) توسط خوشنویسان کردستانی سه شنبه ۲۲ خرداد ماه همزمان با ۲۷ رمضان المبارک توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار می شود .

به گزارش بینەر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان  با اعلام این خبر گفت: در راستای ویژه برنامه های پیش بینی شده حوزه هنری  در ماه مبارک رمضان کارگاه حضوره نویسی خوشنویسی ۱۱۴ اسماء متبرک حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) توسط خوشنویسان مطرح استان سه شنبه ۲۲ خرداد ماه در محل استودیو مهر پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت حضوری از ساعت ۱۶ الی ۲۱ به رشته تحریر در می آید .
وی در این خصوص افزود: پیش بینی می گردد در این کارگاه حضوره نویسی بیش از ۵۰ هنرمند ممتاز و فوق ممتاز خوشنویس از سطح استان  حضور پیدا نموده و انشاء ا… آثاری ماندگار متبرک شده به القاب حضرت ختمی مرتبت را به ثبت رسانند .
مرادی گفت : آثار نگارش شده توسط خوشنویسان پس از آماده سازی های لازم در قالب یک نمایشگاه به نمایش در آمده و انشاء ا… در یک مجموعه نفیس نیز چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت .
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از دیگر برنامه های این روز را تجلیل از ۱۳ قاری برجسته و جزء خوان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان  عنوان نمود و گفت : این تجلیل به منظور ارج نهادن به انتخاب مسیر درست توسط جوانان و مروجین علوم قرآنی ومعرفی بایسته آنان در جامعه می باشد .
وی از دیگر برنامه های حوزه هنری را مشارکت در طرح ویژه مفتاح الجنه کمیته امداد امام خمینی (ره ) عنوان نمود وگفت : سرکشی از ۲۰ خانواده نیازمند توسط هنرمندان در این ماه مبارک از دیگر برنامه هایی است که توسط حوزه هنری در حال اجرا می باشد .

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
680
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php