رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۵ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 14 November
    مهاباد تا قسمتی ابری
    ٧(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴٩(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴٩(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر : 6748
  • مشاهده : 405 بازدید
  • تیتر » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : کارگاه فیلم کوتاه بدون بودجه توسط فیلمساز کورد در اسلواکی برگزار شد

در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم تلوزیون اسلواکی سامان حسین پور فیلمساز جوان کردستانی در یک کارگاه آموزشی چگونه ساختن فیلم های کوتاه بدون بودجه را آموزش داد.

به گزارش بینەر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، سامان حسین پور از فیلمسازان جوان ایرانی  که دو سال پیش و در بیست ودومین دوره این جشنواره با فیلم « ماهی » تولید حوزه هنری استان کردستان در همین جشنواره جایزه بهترین هنرمند جوان را از آن خود نمود در این دوره به دعوت جشنواره به عنوان مدرس ورک شاپ ویژه دانش آموزان و دانشجویان در خلال برگزاری جشنواره « چگونه فیلم کوتاه بدون بودجه بسازیم ؟» را آموزش داد.
سامان حسین پور که متولد ۱۳۷۱ شهر سقز از استان کردستان است در سال ۱۳۸۷ با حضور در بیست و دومین جشنواره فیلم کودک به عنوان داور نوجوان به فیلمسازی گرایش پیدا کرد و تاکنون ۵ فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده است، صد ها حضور بین المللی را با فیلم هایش داشته است و ۳۶ جایزه ملی و بین المللی نیز در کارنامه اش دارد.
همچنین با توجه به موفقیت های فیلمسازان کردستان ایران در جشنواره های جهانی ، ۵ فیلم "آینه های پریده رنگ" از "سالم صلواتی" ، " آپارتمان مورچه ها " از" توفیق امانی" ، "نامو" از "صلاح صالحی" و" کشتارگاه"  از" بهزاد آزادی" دربخشی ویژه با عنوان " کردستان فکوس"  به اکران گذاشته شد.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تلویزیون اسلواکی (گدای طلایی) از ۶ تا ۹ ژوئن (۱۶ تا ۱۹ خرداد) در شهر کوشیتسه در کشور اسلواکی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
680
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php