رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۲ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Tuesday 11 December
    مهاباد لطیف
    ٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
  • کد خبر : 6812
  • مشاهده : 424 بازدید
  • تیتر 2 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : فیلم کوتاه «دیگران» تولید و آماده نمایش شد

فیلم کوتاه " دیگران" تولید واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان  به نویسندگی و کارگردانی امید راست بین  پس از مراحل تصویربرداری و تدوین آماده نمایش و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی گردید . به گزارشبینەر، زانیارلطفی  مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این […]

فیلم کوتاه " دیگران" تولید واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان  به نویسندگی و کارگردانی امید راست بین  پس از مراحل تصویربرداری و تدوین آماده نمایش و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی گردید .
به گزارشبینەر، زانیارلطفی  مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت : این فیلم در قالب فیلم های تجربی و بصورت پلان سکانس و با هدف تداوم همکاری با هنرمندان شناخته شده در عرصه فیلم کوتاه و تولید فیلم های کوتاه حرفه ای تهیه و آماده نمایش و حضور در جشنواره ها شده است .
وی با اشاره به جایگاه فیلم کوتاه در استان گفت : خوشبختانه هم اکنون استان کردستان با پتانسیل های بالای انسانی و همچنین خلاقیت و سوژه های مناسب با حمایت های صورت گرفته به عنوان مطرح ترین استان کشور در زمینه تولید فیلم های  کوتاه  حضوری موفق را در جشنواره های داخلی و خارجی داشته و عناوین مختلفی را نیز در بخش های مختلف این جشنوارخه ها کسب نموده است .
لطفی در این زمینه افزود در سال ۹۶ حوزه هنری با تولید ۲۲ فیلم کوتاه داستانی ، انیمیشن و مستند سال موفقی را سپری نمود و امیدواریم در سال ۹۷ نیز این روند با تکیه بر تولید آثار حرفه ای و ارزشمند در کنار حمایت از هنرمندان جوان و با آتیه  را بتوانیم تداوم بخشیم.
 وی در خصوص فیلم دیگران نیز گت : در این فیلم در کنار نویسنده و کارگردان ، مازیار قبادی  به عنوان بازیگر ، حسین قورچیان صدا گذاری ، مصطفی حبیبی در بخش جلوه های ویژه ، سامان حسین پور دستیار کارگردان ، عدنان زندی به عنوان مدیر تولید ، زانیار لطفی مدیر تصویربرداری و نوید زارع به عنوان دستیا تصویر حضور داشته اند .
لطفی در خصوص داستان فیلم نیز گفت : در این فیلم ۴ دقیقه ای زندگی جوانی خیرکه نگاه ویژه ومتفاوت را در زندگی دارد  از منظر یک مگس که کارهای وی را نظارت و ثبت می کند پرداخته شده است .
امید راست بین از فیلمسازان توانمند و با سابقه استان کردستان می باشند که علاوه بر ثبت ۱۴ اثر داستانی به عنوان نویسنده و کارکگردان ، برنامه ریزی و دستیار کارگردانی چندین فیلم سینمایی را نیز برعهده داشته اند و عناوین مختلفی را نیز در جشنواره های مختلف به دست آورده اند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
707
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php