رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۲ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Tuesday 11 December
    مهاباد لطیف
    ٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶١(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶١(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« آبان    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
  • کد خبر : 6965
  • مشاهده : 648 بازدید
  • تئاتر
  • چاپ خبر : واکنش انجمن سینمای جوانان مهاباد به یادداشت آشغال های دوست داشتنی

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد در یادداشتی هرگونه اطلاع از جریان عکس هنرمندان تئاتر مهاباد را تکذیب کرد.

به گزارش بینەر ، بعد از واکنش های مختلف به یادداشت ها آشغال های دوست داشتنی، این بار رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد در مطلبی هر گونه اطلاع از این جریان را کاملا مردود دانست. وی با توجه به اسم بردن از این انجمن توسط رئیس انجمن نمایش مهاباد خواهان درج توضیح و جوابیه در بینەر شد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

جناب آقای هژار نورانی

مدیر مسوول پایگاه خبری بینه ر

با سلام

احتراما" با توجه به انتشار یاداشت خصوصی آقای مناف ایرانپناه و انتشار از طرف پایگاه خبری بینه ر و بنا به گفته مسولان فرهنگی و هنری انجمن ها به استحضار می رساند انجمن سینمای جوانان مهاباد در این راستا هیچ نقشی نداشته و از قضیه بیان شده کاملا" بی اطلاع می باشد و هر نوع بیان در خصوص انتشار و گمانه زنی بدون مدرک و زیر سوال بودن این دفتر را کاملا " مردود تلقی کرده و هرنوع شک و شبهه برای این دفتر را به شدت محکوم  می کند.

جهت صحت و سقم موارد بیان شده در یاداشت می توانند به جای گمانه زنی در پی واقعیت امر باشند و اینک از کلیه هنرمندان و پیشکسوتان عزیز و گرامی تقاضا می شود در جهت تعامل و تعادل و ایجاد روابط حسنه فرهنگی به جای ایجاد تنش با نشست مشترک جهت رفع مشکلات قدم بردارند.

 

                                                                                                                 با احترام

                                                                                                               رحیم بایزیدی

                                                                                                  رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
707
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php